Ny VD och koncernchef utsedd i Indutrade AB

Styrelsen i Indutrade har utsett Bo Annvik till ny VD och koncernchef. Han tillträder sin befattning senast vid bolagsstämman den 26 april 2017.

Bo Annvik som är 50 år och civilekonom är för närvarande VD för Haldex. Han har tidigare arbetat i ledande befattningar, både i Sverige och utomlands, inom Volvo Cars, SKF och Outokumpu.

I samband med Bo Annviks tillträde lämnar Johnny Alvarsson sin befattning som VD och koncernchef för Indutrade efter 13 mycket framgångsrika år.

”Johnny har gjort ett fantastiskt fint arbete och lyft Indutrade till en helt ny nivå. Vi är mycket tacksamma för vad han har åstadkommit”, säger styrelsens ordförande Fredrik Lundberg i en kommentar.

”Bo Annvik har en gedigen industriell bakgrund och en erfarenhet och kompetens som vi tror passar Indutrade väl. Vi hälsar honom varmt välkommen som ny VD och koncernchef” fortsätter Fredrik Lundberg.

Stockholm den 18 oktober 2016

Fredrik Lundberg, Styrelseordförande, telefon 08 463 06 00.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov

- Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi

- Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden, Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2015 till 11 881 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 427 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.indutrade.se