Publicering av Indutrades årsredovisning 2011

Indutrades årsredovisning för räkenskapsåret 2011 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida www.indutrade.se.

För att minska miljöbelastningen beslutade Indutrade ifjol att inte längre trycka och distribuera årsredovisningen. Ett utskrivet exemplar kan beställas på bolagets hemsida för den som önskar.

Stockholm den 12 april 2012

Johnny Alvarsson, VD och koncernchef, tel 070 589 17 95.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten har två huvudinriktningar, dels bolag med industriell teknikförsäljning, dels bolag med egentillverkade produkter. Den grundläggande styrningsprincipen för koncernen är baserad på decentralisering av såväl beslutsfattande som ansvar. Organisationen präglas av entreprenörskap och teknisk nischkompetens kombinerat med en välbalanserad riskspridning vad gäller kunder, produkter, leverantörer, branscher och geografiska marknader. Koncernen är uppdelad i åtta affärsområden; – Benelux– DACH– Finland– Fluids & Mechanical Solutions– Flow Technology– Industrial Components– Measurement & Sensor Technology– UK Indutrades omsättning uppgick 2017 till 14 847 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 613 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.