Ny koncernchef på Information Highway

Ny koncernchef på Information Highway Göran Wågström har utsetts till ny VD och koncernchef i Information Highway. Göran har under de senaste tio åren haft ledande befattningar inom Ericssonkoncernen, senast som VD för L M Ericsson Data AB, ett företag med 3.200 anställda och 15 kontor i 10 länder. Göran Wågström efterträder Per Stenström som fortsätter inom koncernen som ansvarig för affärsutveckling. Nya ledande befattninghavare i Information Highway koncernen Göran Wågström, 44 år VD och koncernchef Jan Aronson, 41 år Vice VD och nytillträdd VD i produktbolaget Information Highway Systems AB, tidigare VD Information Highway Stockholm AB Katarina Nyberg, 39 år Koncerncontroller. Nyanställd, kommer senast från Integrated Systems & Services AB Ulf Pettersson, 38 år VD i utvecklingskonsult bolaget i Stockholm Nyanställd, kommer senast från OM Ulf Stål, 44 år VD för IT-managementkonsult bolaget i Stockholm Nyanställd, kommer senast från Sema Group Sundbyberg 1998-10-30 För ytterligare information kontakta: Per Stenström, tel 08-445 18 45, 0705-40 08 24, per.stenstrom@infohwy.se Pernilla Snis, Informationsansvarig, tel 08-445 18 47, 0708-43 18 47 pernilla.snis@infohwy.se Information Highway-koncernen erbjuder kvalificerade konsulttjänster och skräddarsydda affärslösningar med huvudsaklig inriktning på Internet/intranät samt marknadsför och säljer ett brett sortiment av dataprodukter från ledande tillverkare av hård- och mjukvara. Moderbolaget Information Highway AB (publ) noterades på Stockholm Fondbörs O-lista i juni 1997. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/30/19981030BIT00230/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/10/30/19981030BIT00230/bit0002.doc