Internet.se startar verksamhet i Storbritannien

Internet.se, dotterbolag till infraCom Group AB (publ), har i juni 2018 registrerat ett dotterbolag i Storbritannien som heter Internetse Limited.

Internet.se affärsmodell baseras på att hjälpa nystartade företag i Sverige med att etablera sig på webben med domän, hemsida och e-post. Efter omfattande utvärderingar och tester bedömer man att Storbritannien har en mycket stor potential med flera likheter med svenska kundbehov och därför väldigt goda förutsättningar. Dessutom etablerar sig ca 10 gånger fler nystartade företag årligen, jämfört med Sverige.

Darren Morris, Head of UK operations, har en stor kunskap om engelska marknaden och lång erfarenhet av försäljning inom IT. Under våren har han arbetat med att omvandla testförhållanden till en komplett tjänst som vi är stolta över att nu kunna erbjuda engelska företag. Idag finns ett team på tre engelsktalande på plats i Göteborg för att utveckla kundkontakterna mot Storbritannien.

Vi räknar med försäljningsstart i september 2018, vilket är en konsekvens av sommaren, men framförallt att kunderna får möjlighet att prova våra tjänster kostnadsfritt de första 100 dagarna. förklarar Jakob Hwang VD på Internet.se.

Bo Kjellberg, VD                                  Oskar Säfström, Styrelseordförande
031 - 301 65 81                                   0739 - 20 45 33
bo.kjellberg@infracomgroup.se           oskar@safstrom.biz

Internet.se Svenska AB startade 1994 och är en pionjär inom digital media och webbtjänster. Idag är man en ledande leverantör av webbhotell, domännamn och e-post till svenska småföretag. Inom InfraCom Group  är man en del inom affärsområdet Molnbaserad It-drift.