Infranord Entreprenad får ny chef

Lars Kleppe tar över som chef för Infranord Entreprenad. Den nye Entreprenadchefen har lång och gedigen erfarenhet från järnvägsbranschen och är väl etablerad inom nordisk järnvägsproduktion. Närmast kommer han från VD-jobbet på Alstom Transport i Norden och har även jobbat som landschef för Alstom i Sverige och Danmark.

– Vi är glada över att vi har kunnat rekrytera Lars Kleppe, vars position kommer att ha stor betydelse för Entreprenads fortsatta positiva utveckling. Hans utmärkta bransch- och marknadskännedom i kombination med framgångsrikt ledarskap kommer att driva fram Entreprenads verksamhet mot operationell överlägsenhet, säger Niclas Reinikainen, VD för Infranord.

Lars Kleppe har en diger meritlista som innehåller såväl specialkunskaper och mångårig verksamhet i järnvägsbranschen, som omfattande internationell erfarenhet

– Jag ser fram emot att bidra till Infranords framgång och resultat genom att förädla och vidareutveckla våra arbetsmetoder. På det sättet kan vi vara konkurrenskraftiga och hantera stora projekt på ett professionellt sätt. Utmaningen framöver ligger i att skapa en så jämn beläggning som möjligt för Entreprenads personella och maskinella resurser, säger Lars Kleppe.

Antina-Maria Hessel, Presschef Infranord AB, tfn +46 10 121 74 60

Infranord är Nordens ledande järnvägsentreprenör. Vi levererar kompletta järnvägstekniska tjänster och entreprenader med Sverige som bas. Vi erbjuder marknadens mest innovativa lösningar, effektiva processer och utvecklande kunskap.Våra 3 000 medarbetare finns över hela landet och vi omsätter 4,5 miljarder kronor.