Infranord vinner ytterligare uppdrag i Norge

Infranord har nyligen vunnit ett nytt uppdrag i Norge; ombyggnad av Sandnes och Stavanger station.  Uppdraget är värt 110 miljoner NOK.

Infranord växer i Norge och har på kort tid fått det andra stora uppdraget av Jernbaneverket.

Det nya uppdraget innebär uppgradering av Sandnes og Stavanger station och omfattar alla verksamhetsområden bana, kontaktledning, och el.

Infranord ska bland annat bygga fundament för, belysning och kontaktledningar, bygga nytt spår, lägga nya växlar, demontera gamla och montera nya kontaktledningar, belysning etc.

Uppdraget påbörjas i augusti 2013 med kabelkanaler, men merparten av arbetet kommer att utföras under sommaren 2014.

Roar Solhaug, vd Infranord Norge AS + 47 900 44 607

Infranord är Nordens ledande järnvägsentreprenör. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret mot framtiden. Våra 2 600 medarbetare finns i Sverige, Norge och Danmark och vi omsätter 4,5 miljarder kronor.

Infranords bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Med 1800 anställda och en omsättning på över 4 miljarder är Infranord marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se