Inhalation Sciences erhåller order från Westchina-Frontier Pharma Tech Co,. Ltd. (WCFP), ett ledande kinesiskt CRO.

Inhalation Sciences (ISAB) har erhållit en order på ett PreciseInhale system, inkluderande plattformens moduler för in vivo exponeringar, från Westchina-Frontier Pharma Tech Co. Ltd. (WCFP). Ordervärdet uppgår initialt till ca 1,2 MSEK.

Westchina-Frontier Pharma Tech Co,. Ltd. (WCFP) är ett så kallat CRO (kontraktsforskningsbolag) lokaliserat i Chengdu, Sichuan, Kina. Genom att investera i PreciseInhale breddar WCFP sitt erbjudande gentemot sina kunder i Inhalationsbranschen. WCFP är Inhalation Sciences första kund i Asien.

”Vi på ISAB är stolta och glada över att vår teknologi tar ett steg in på den kinesiska marknaden. Det är också spännande att se ett CRO-bolag som väljer att utöka sitt erbjudande inom inhalationsforskning genom att inkludera PreciseInhale i sina lab.” säger VD Lena Heffler.

Denna information är sådan information som Inhalation Sciences Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 Juli 2018.