Kristian Nummelin blir ny VD för Inission Pajala

Inission har utsett Kristian Nummelin till ny VD för Inission Pajala AB. Kristian kommer närmast från tjänsten som delägare och VD för bolaget Crossparts Oy i Finland. Kristian kommer att tillträda VD posten i maj och ersätter då Leif Pekkari som har valt lämna företaget.

Kristian har en gedigen erfarenhet av förändringsledning i ledande roller på en internationell spelplan med marknad, försäljning och tillverkning som en röd tråd genom karriären. Kristian har ett flertal år arbetat hos BRP Scandinavia med försäljning, tillverkning och service. Kristian kommer in i en intressant tid när tillväxt och lönsamhet är fokusområden för Inission Pajala.

”Det känns glädjande att Kristian har valt att jobba för Inission, hans erfarenheter från försäljning och tillverkning kommer att bidraga till Inission Pajalas utveckling”, säger Björn Lifvergren VD för Inission.

Björn Lifvergren, VD Inission AB
bjorn.lifvergren@inission.com

Inission är en totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industrielektronik. Koncernen består av moderbolaget Inission AB samt de helägda dotterbolagen Inission Stockholm AB, Inission Borås AB, Inission Munkfors AB, Inission Pajala AB, Inission Malmö AB, det estniska bolaget Inission Tallinn OÜ och det danska säljbolaget Inission København ApS. Inission AB har ca 340 anställda och är noterat på Nasdaq First North med Stockholm Certified Advisers AB som certified advisor. Bolagets rapporter arkiveras under www.inission.com/investor-relations