Välkommen till Inissions nya toppmoderna fabrik i Järfälla

Inission Triab och Inission SKEAB har gått samman i en i en toppmodern produktionsanläggning i Järfälla med resurser för allt ifrån industrialisering till komplett produktion. Den nya fabriken blir ett fönster till hela Inission och ett centre of excellence inom koncernen - en Inspiritfabrik.

Inission AB_Pressmeddelande.pdf

I samband med Inissions förvärv av Onrox Group i somras meddelade vi också att ett integrationsprojekt pågick i Stockholm. Inission Triab och Inission SKEAB skulle tillsammans bilda nästa generations mönsterfabrik. Nu är samlokaliseringen genomförd och all kompetens har slutit upp i en toppmodern produktionsanläggning på Bruttovägen 3 i Järfälla, en fastighet med anor inom elektronik tillbaka till 70-talet och med grannar som är världsledande inom sina respektive områden. Fabriken har resurser för allt ifrån industrialisering till komplett produktion. Resultatet blir en effektiv, flexibel och resurssnål tillverkning och ett ännu bättre erbjudande till marknaden.

Den nya fabriken blir samtidigt en Inspiritfabrik - d.v.s. ett fönster till hela Inission och en partner för kunden genom hela produktens livslängd. I en Inspiritfabrik finns också ett Inception team med fokus på att hjälpa kunder att få fram sina nya produkter så snabbt som möjligt till marknaden.

Inission Stockholm invigs den 14 september. Välkommen.

Inspiritfabrik
En Inspiritfabrik är ett fönster till hela Inission och ett centre of excellence inom koncernen där alla medarbetare drivs av Inspirit - Inissions egna framgångsstrategi baserad på Lean och våra värderingar. Fabriken är också en partner för kunden genom hela produktens livslängd. Övriga Inspirit-fabriker inom Inissiongruppen finns i Malmö och Borås.

Inception team

Snabb och effektiv prototyptillverkning betyder kortare TTM (Time to market). Tack vare ett dedikerat Inception team med hög tillgänglighet kan Inission snabbt ta fram en prototypserie baserat på kundens krav och önskemål. Planering, inköp och prototyptillverkning kopplat direkt till kunden, allt för att prototypserien ska kunna tas fram fort, effektivt och med ett optimalt resultat.

Niklas Lindh, Managing Director
niklas.lindh@inission.com

Christian Löfgren, Key Account Manager
christian.lofgren@inission.com

Om Inission AB

Inission är en totalleverantör för skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industrielektronik. Koncernen består av moderbolaget Inission AB samt de helägda dotterbolagen Inssion Stockholm AB i Järfälla, Inission Borås AB, Inission Munkfors AB, Inission Pajala AB, Inission Malmö AB, Inission Montronic AB i Sösdala, det estniska bolaget Inission Tallinn OÜ och säljbolaget Inission København ApS. Inission AB har ca 340 anställda och är noterat på Nasdaq First North med Avanza som certified advisor.