Bad- och inredningssajter i framtidssatsning

Concentuskoncernen ny delägare

Som ett led i att bli Sveriges ledande leverantör av hem- och fritidsprodukter på nätet slår e-handelsbutikerna Badshop.se och Fyndmax.se ihop sina verksamheter med Golvshop.se. I samband med sammanslagningen går koncernen Concentus in som delägare i e-handelsgruppen.

E-handeln ökar stadigt och allt fler väljer att köpa såväl heminredning som fritidsprodukter på nätet. Badshop.se har ett av Sveriges bredaste sortiment inom badrumsinredning och sanitetsprodukter och var en av landets första e-handlare att certifieras som "Trygg e-handlare". Tillsammans med sin systerbutik Fyndmax.se vill de nu stärka sin organisation ytterligare och går därför samman med Golvshop.se, Sveriges största golvbutik på nätet, och bildar en gemensam e-handelsgrupp. En extern vd för gruppen kommer dessutom att tillsättas inom kort.

För att möjliggöra handlarnas fortsatta expansion går Concentus in som delägare i e-handelsgruppen. Concentus i Kalix AB är ett familjeägt bolag som äger och förvaltar en mängd olika företag, men är huvudsakligen verksam inom industriellt byggande av komponenter för byggindustrin. Till bolagets dotterbolag hör bland annat Part, som tillverkar och levererar prefabricerade badrumsmoduler till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och studentbostäder runt om i Europa.

– Vi satsar på att bli Sveriges ledande leverantörer inom sajternas respektive område. Tillskottet av externt kapital möjliggör en fortsatt expansion och vi är väldigt glada att Concentus vill följa med oss på vår resa, säger Vincent Dadvar, delägare i den nya e-handelsgruppen och grundare av Badshop.se. Intresset för hem, renovering och inredning har vuxit konstant under de senaste åren och vi tror på en fortsatt tillväxt inom branschen.

Emma Karlberg, presskontakt
Badshop.se

E-post: emma@badshop.se

Om Badshop.se
Badshop.se erbjuder badrumsinredning och sanitetsprodukter från de ledande europeiska tillverkarna. Företaget grundades 2007 och drivs i form av ett aktiebolag sedan 2009. Tillsammans med systerbutikerna Fyndmax.se och Golvshop.se sysselsätter organisationen 22 personer och omsätter ca 80 miljoner. E-handelsgruppen har idag fysiska butiker i Malmö, Västra Frölunda och under hösten 2013 invigs en ny butik i Stockholm.