Commaxx tillväxtresa fortsätter

– Breddat fokus ger rekordår för den svenska organisationen

Commaxx fortsätter sin tillväxtresa och kan notera en vinstökning på 50 procent (Ebitda) under 2016. Bakgrunden till vinstökningen är att det gått bra för både virtualiseringssidan och säkerhetssidan. Intäkterna från säkerhetsverksamheten har dubblerats sedan 2015.

Den värdeadderande distributören Commaxx fortsätter sin tillväxt och under 2016 har de kunnat dubblera sin verksamhet kopplad till säkerhetslösningar. Även verksamheten kopplad till virtualisering utvecklats på ett positivit sätt.

– Vi ser en fortsatt tillväxt för Citrixs lösningar, säger Robert Wadtsein, vd för Commaxx i Sverige. Intresset fortsätter att öka och vi har fått mycket positiva signaler, inte minst när vi besökte Citrix Summit i Kalifornien i januari.

Under 2016 har företaget rekryterat nya säljare och nya medarbetare som ska arbeta med marknadsföring. Dessutom har verksamheten rörande säkerhetslösningar utvecklats positivt och Commaxx har kunnat skriva avtal med både Quest Software, Arcserve och Forcepoint.

– Säkerhet är någonting som diskuteras i de flesta svenska företag just nu, säger Robert Wadstein. Med GDPR och de nya EU-direktiven som omfattar dataskyddsförordningen och personuppgiftshantering fortsätter också fokuseringen på säkerhet att öka.

Robert Wadstein, vd på Commaxx

För ytterligare information v v kontakta

Robert Wadstein, VD
Commaxx AB
Tel: 0766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

E-post: johan.nybom@inmema.com

Om Commaxx
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell, Igel, Kaspersky, WatchGuard, Forcepoint, Arcserv, RES och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se.

Robert Wadstein