Information Builders ökar närvaron i Skandinavien med nytt Stockholmskontor

Expansionen markerar en f ortsatt internationell tillväxt

New York, NY och Stockholm, Sverige - Information Builders, ledande inom Business Intelligence (BI) , analys, informationsintegritet och integrationslösningar, presenterar idag att de har utökat sin närvaro i Skandinavien med öppnandet av ett eget kontor i Stockholm. Denna expansion gör det möjligt för företaget att ge direkt, lokalt stöd till nuvarande och framtida kunder i regionen och väsentligt stärka sin närvaro på den skandinaviska marknaden.

Information Builders flaggskepp, analysplattformen WebFOCUS BI, ger rik, lättillgänglig och interaktiv information till ett brett spektrum av slutanvändare. Dess mobila BI-kapacitet, självbetjäningsverktyg och integrerade InfoApps ™ hjälper även icke-tekniska användare att analysera och utvinna värdefull information från företagets stora datamängder. Bolagets iWay, integration och integritetslösningar levererar en flexibel och smidig integration och realtidsstyrning av alla typer av information från alla typer av källor.

Det nya Stockholmskontoret kommer att stödjas av en stark global organisation som är dedikerad till att leverera branschledande BI och analysprodukter till kunder med stöd av överlägsen kundservice. Etableringen är en del av Information Builders internationella tillväxtstrategi och bidrar till företagets globala nätverk med 34 kontor och tolv distributörer i 35 länder. Kontoret kommer att ledas av Peter Walker, vice VD för EMEA North Operations, tillsammans med Ulf Castegren, senior sales manager; Anders Geiger, senior sales manager; och Maria Dahlquist Canton, director of Marketing International. De kommer att leda ett erfaret lokalt team och ge direkt, kontinuerligt stöd till kunder i regionen.

I samband med det nya kontorets öppnande, kommer Information Builders också att delta i Beslutsstödsdagen 2016 tisdagen den 26 januari, i Stockholm. Det dagslånga evenemanget erbjuder presentationer och paneldiskussioner med BI- och analysexperter inom en rad ämnen. Dr Rado Kotorov, Information Builders Chief Innovation Officer, kommer att presentera en session med titeln “Self-Service BI and Analytics: Changing the Game With Data". Han är även värd för två rundabordssamtal kring temat ” The Monetization of Big Data."

– Information Builders är dedikerade till att hjälpa våra kunder världen över att frigöra kraften i deras data och driva sina organisationer framåt, säger Dave Small, senior vice president för den internationella verksamheten inom Information Builders. Öppnandet av Stockholmskontoret ger oss möjlighet att utöka vår räckvidd och hjälpa en växande bas av företag att bättre utnyttja och dela företagsdata. Jag gratulerar det svenska teamet till sina framgångar så långt och ser fram emot att ytterligare betjäna den skandinaviska marknaden och arbeta med dess många spännande företag.

Följ @infobldrs på Twitter för att få de senaste nyheterna om BI och analys.

Om Information Builders

Information Builders hjälper organisationer att omvandla data till affärsnytta. Våra mjukvarulösningar för business intelligence och analys, integration och dataintegritet ger människor möjlighet att fatta smartare beslut, stärka kundrelationer och driva på tillväxten. Vårt engagemang för kundernas framgång är oöverträffad i branschen. Det är därför tiotusentals ledande organisationer förlitar sig på att Information Builders är en pålitlig partner. Företaget grundades 1975, vi har vårt huvudkontor i New York, NY, med kontor runt om i världen, och är fortfarande ett av de största oberoende, privatägda företagen i branschen. Besök oss på informationbuilders.se följ oss på Twitter på @infobldrs , gilla oss på Facebook, och besök vår Linkedin-sida .

Om oss

På Inmema PR har vi hjälpt våra kunder att hantera allt ifrån strategisk marknadskommunikation, medierelationer och internkommunikation till renodlad ekonomisk information (IR) sedan 1994.