Kreativa lӧsningar fӧr differentierad BI self-service

PRESSINBJUDAN

Beslutsstödsdagen är tillbaka för 13:e gången i Stockholm, med på seminariet är den globalt ledande leverantören av BI-system Information Builders och deras Chief Innovation Officer Dr. Rado Kotorov.
Kom och lyssna till  hans presentation 'Changing the Game with Data'. Presentationen handlar om hur vi kan skapa kreativa lösningar fӧr differentierad 'BI self-service', lösningar som resulterar i minskade kostnader, förbättrade anvӓndarupplevelser och nya kunder.

BI self service låter slutanvändare ställa analytiska frågor och skapa egna personliga rapporter samtidigt som du frigör IT-personal för att fokusera på andra uppgifter - potentiellt gynnas båda grupperna. Eftersom BI self service- mjukvara ska användas av personer som inte behöver vara tekniskt kunniga är det viktigt att användargränssnittet ska vara intuitivt och enkelt att använda.

Kl 14.05 kommer Rado också att vara vӓrd fӧr en diskussion runt temat 'The Monetisation of Big Data: Finding Value and Profit'. Vi inbjuder dig att också ta del av denna intressanta konversation.

Plats: Quality Hotel Friends, Råsta Strandväg 1, Solna
Tid: Tisdagen den 26 Januari, 12.00

Är du intresserad av att delta och träffa Dr Rado Kotorov var vänlig kontakta:

Inmema PR
Johan.nybom@inmema.com

Om Information Builders
Information Builders hjälper organisationer att omvandla data till affärsnytta. Våra mjukvarulösningar för omvärldsbevakning och analys, integration och dataintegritet ger människor möjlighet att fatta smartare beslut, stärka kundrelationer och driva på tillväxten. Vårt engagemang för kundernas framgång är oöverträffad i branschen. Det är därför tiotusentals organisationer förlitar sig på att Information Builders är en pålitlig partner. Företaget grundades 1975, vi har vårt huvudkontor i New York, NY, med kontor runt om i världen, och är fortfarande ett av de största oberoende, privatägda företagen i branschen. Besök oss på informationbuilders.com följ oss på Twitter på @infobldrs , även på Facebook, och besök vår Linkedin-sida .

Om oss

På Inmema PR har vi hjälpt våra kunder att hantera allt ifrån strategisk marknadskommunikation, medierelationer och internkommunikation till renodlad ekonomisk information (IR) sedan 1994.