innocent lanserar tre supersmoothies för stärkt hälsa

Report this content

Stockholm, 2 februari. Med ett utökat hälsofokus lanserar innocent nu en helt ny produktserie supersmoothies på den svenska marknaden. De näringsrika kombinationerna av frukt och grönsaker boostade med frön, växter, vitaminer och mineraler är speciellt framtagna för att stärka specifika hälsoaspekter.

-       Vi har tillverkat smoothies i över 15 år och letar alltid efter nya sätt att återuppfinna och förstärka kategorin. Vår nya produktserie med supersmoothies är till för de som vill få ut mer av sin dryck. De unika stärkande egenskaperna hoppas vi kommer tilltala både de som redan dricker innocent men även helt nya konsumenter, säger Douglas Lamont, VD för innocent UK.

Alla tre smoothies i den nya superserien är framtagna med hjälp av en av Storbritanniens mest välkända och kunniga hälsoexperter, Ian Marber. Hans expertis i kombination med innocents erfarenhet inom hälsosamma smoothies har stått som grund för utvecklingen av de stärkande dryckerna.

Lagom till ”Vabruari” finns alla tre supersmoothies nu i butik, för att boosta våra trötta vinterkroppar.

De är baserade på tre unika recept:

Defence är gjord på en blandning av mango, pumpa, linfrön och vitamin C, och är framtagen för att hålla dina vita blodkroppar i trim. Vita blodkroppar får immunförsvaret att fungera som det ska och bidrar till att hålla borta bakterier och virus.

Energise består av en blandning av jordgubbar, körsbär och guarana i kombination med linfrö och vitamin C, B1, B2, B3 och B6, som hjälper kroppen av frigöra energi från mat. Den unika kombinationen är extra energigivande och säkerställer att du är pigg och alert när du behöver det.

Antioxidant är en grön supersmoothie med en uppfriskande mix av kiwi, lime, vetegräs, linfrön och de kraftfulla vitaminerna C, E samt selen. Den fräscha smakkombinationen håller dina celler friska, sunda och välfungerande.

Produkterna kommer i en extra stor återvinningsbar flaska på 360 ml, så att du får ännu mer av det goda. För övrig inspiration från innocent på bra saker som kommer i tre, var god se bifogat dokument.

De nya produkterna från innocent drinks kommer att säljas på bland annat ICA, Coop, City Gross och Hemköp och finns att köpa i butik nu.

Rekommenderade priser:

Energise 360 ml: SEK 24,90

Defence 360 ml: SEK 24,90

Antioxidant 360 ml: SEK 24,90

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:

Frida Löwengren, Northern Link PR

Mobil: +46 708 580 125

E-post: frida@nlpr.se

Om innocent

innocent grundades för 16 år sedan av vännerna Jon, Adam och Richard på en festival. Sen dess har företaget vuxit från tre till 350 anställda i hela Europa, och är idag Storbritanniens snabbast växande livsmedelsföretag, och Europas största smoothievarumärke. Vi har vuxit, men erbjuder fortfarande naturliga, nyttiga och goda juicer och smoothies. Vi vill att allt vi gör både ska smaka gott och göra gott. Därför väljer vi bara de bästa frukterna vi kan hitta till våra produkter, arbetar hela tiden med att bli mer miljövänliga, och skänker varje år 10 % av vår vinst till välgörenhet. innocent har funnits i Sverige sedan 2007. Läs gärna mer på http://www.innocentdrinks.se

Taggar: