Innovationsbron satsar på FlatWallets app som ersätter klubbkort

Innovationsbron går in med ägarkapital i IT företaget FlatWallet. Deras app för Iphone och Android gör klubb- och medlemskort i plånboken överflödiga. Konsumenten kan dessutom själv välja från vilket företag man vill ta emot olika typer av erbjudanden och förmåner.

Att vara medlem i någon form av lojalitetsprogram är viktigt för många konsumenter. I en undersökning som släpptes i september 2012 svarade 93,8 % att medlemskapet spelar stor roll eller ganska stor roll vid val av butik. Men problemet är att plånboken snabbt fylls av klubb- och medlemskort. FlatWallets lösning gör korten i plånboken överflödiga då konsumenten själv kan skriva in sina uppgifter och med lemsnummer direkt in i appen. Med hjälp av en sträckkod inuti appen kan kundens uppgifter registreras vid kassan och en eventuell rabatt dras av.

– Hittills är det över 20 000 personer som laddat ned appen. Det är bra med tanke på att den lanserades i februari 2102 vilket visar att det finns ett stort intresse för FlatWallets lösning, säger Jenny Jansson, Investment Manager på Innovationsbron.

FlatWallets app fungerar både för Iphone och Android. Flera företag är intresserade att ansluta sina lojalitetsprogram till FlatWallets system och därmed kunna ersätta de traditionella klubb- och medlemskorten. För de företag som är anslutna till FlatWallets system är det lättare att erbjuda olika rabatter etc. snabbare och mer preciserat. Slutkunderna i sin tur kan själv aktivt välja från vilket företag de vill ta emot erbjudanden.

För mer information kontakta: Maria Kessling, Kommunikationschef på Innovationsbron AB 0768-808810, maria.kessling@innovationsbron.se eller Jenny Jansson, Investment Manager Innovationsbron AB, 08-587 919 31, jenny.jansson@innovationsbron.se