Babsan, Nanne, Pops och över 1 700 barn på plats när Barnsjukhuset bjöd in till heldag på Liseberg

Igår, söndag den 29 maj, arrangerades Barnsjukhusets dag på Liseberg. På plats fanns över 1 700 barn, deras närstående och en rad kända profiler, såsom Babsan, Nanne Grönwall och tv-programledaren André Pops.
– Vi hade en fantastisk dag som startade klockan 12.00 då idolerna presenterades för barnen som sedan fick möjlighet att träffa dem och få deras autografer. Dagen avslutades sedan med fria åkpass på Liseberg, berättar Tomas Gedda, fundraising manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.

Söndagen den 29 maj klockan 12.00 slog Liseberg upp portarna för de 1 700 förväntansfulla barnen. I år anordnades Lisebergsdagen för femte året i rad och är ett unikt tillfälle då de sjuka barnen genom Insamlingsstiftelsen får möjlighet att bjuda sig själva, sina syskon och föräldrar på en fartfylld och rolig dag på Liseberg.
– Det känns fantastiskt roligt att få vara med och bidra till den här dagen som förhoppningsvis ger de sjuka barnen lite extra kraft att kämpa vidare, säger programledaren och sportjournalisten André Pops.

Årets kändisgäster presenterades för barnen, pratade med dem, lät sig fotograferas och skrev autografer.. Bland årets gäster fanns André Pops, Babsan/Lars-Åke Wilhelmsson, Minnah Karlsson, Nanne Grönwall, Ann Wilson, Emma Green, Helena Ekholm och Helena Lundbäck.
– Vi på Insamlingsstiftelsen arbetar dagligen med att skapa stimulerande miljöer och positiva stunder, som ger barnen nya krafter och det märks att Lisebergsdagen är ett välkommet avbrott i barnens sjukhusvardag, säger Tomas Gedda.

För mer information:

Bilder för fri publicering:
Linda Joneland, tfn 031 701 33 34, e-post: linda.joneland@perspective.se