Idoler gästar Liseberg när Barnsjukhuset bjuder in till en heldag

Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus har nöjet att bjuda in media till Barnsjukhusets dag på Liseberg på söndag den 3 juni klockan 12.30. Barnsjukhusets dag på Liseberg arrangeras för sjätte året i rad och Lotta Engberg, Anders Bagge, Ola Salo och Magnus Wisander är några av de kändisar som medverkar i år.

På söndag den 3 juni klockan 12.00 slår Liseberg upp portarna för de över 1 500 förväntansfulla barnen. Barnsjukhusets dag på Liseberg är ett unikt tillfälle då de sjuka barnen får möjlighet att bjuda sina syskon och föräldrar på en fartfylld och rolig dag på Liseberg.

– Lisebergsdagen är ett välkommet avbrott i sjukhusvardagen och självklart tycker barnen att det är extra roligt att både få gå på Liseberg och träffa sina idoler. Vi på Insamlingsstiftelsen arbetar dagligen med att skapa stimulerande miljöer och positiva stunder som ger barnen nya krafter, säger Tomas Gedda, fundraising manager på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Barnsjukhusets dag på Liseberg börjar klockan 12.30 då årets kändisgäster presenteras för barnen. Kändisarna skriver autografer och barnen får möjlighet att prata och fotograferas tillsammans med sina idoler. Bland årets gäster finns bland andra Lotta Engberg, Anders Bagge, Per Andersson, Ola Salo, Sara Edwardsson, David Lindgren och Magnus Wislander.

Eftersom kändisarna är hemliga för barnen fram till och med söndag den 3 juni skulle vi vara tacksamma om ni inte publicerar något om aktiviteten före måndag den 4 juni.

Vad: Barnsjukhusets dag på Liseberg
När: Söndagen den 3 juni klockan 12.30
Plats: Polketten, Liseberg
Ackreditering: Linnea Jansson, tfn 031- 701 33 30, alt. linnea.jansson@perspecive.se