Årsredovisning 2016

Insplanet meddelar idag att årsredovisningen för 2016 finns publicerad på bolagets webbplats, www.insplanet.com. En tryckt version av årsredovisningen går att beställa via info@insplanet.com.

Insplanets årsstämma hålls den 24 maj 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tomas Jonson
VD, Insplanet AB (publ)
förnamn.efternamn[at]insplanet.com

Insplanet koncernen utvecklar och driver digitala konsumenttjänster och varumärken med huvudsaklig inriktning mot försäkringar och privatlån. Bolaget har idag en ledande position inom jämförelse och förmedling av sakförsäkringar mot konsument via jämförelsesajten Insplanet.com. Jämförelse- och förmedling av privatlån, samt i mindre omfattning ett antal andra privatekonomiska tjänster, erbjuds under varumärket MyLoan. Koncernen bedriver sedan 2016 även en mindre verksamhet inom förmedling av begagnade bilar under Motormäklaren, vilket fortfarande är i ett tidigt utvecklingsstadium men har identifierats som strategiskt intressant.
Insplanets aktie är noterad på NASDAQ OMX First North. Mangold är Insplanets certified adviser.

www.insplanet.com

Mangold Fondkommission AB
Engelbrektsplan 2
Box 55 691
Tel: 08-503 01 550
Fax: 08-503 01 561
www.mangold.se

Denna information är sådan information som Insplanet AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 maj 2017 kl. 08:45 CET.

INSPLANET - KLICK. KLICK. FÖRSÄKRAD. Insplanet är en av Sveriges ledande jämförelsetjänster och förmedlare av försäkringar till privatpersoner. Bolaget grundades 1999 med uppgiften att göra det lättare för privatpersoner att kunna jämföra, köpa och byta försäkringsbolag. Syftet - att spara tid och pengar åt kunderna och se till att de har rätt försäkringar för deras individuella behov. Sedan starten har Insplanet hjälpt över 1,5 miljon svenskar att se över sina försäkringar och vi hjälper varje dag tusentals personer att se till att de har rätt försäkring till rätt pris. Insplanet utsågs till Årets Försäkringsförmedlare Sak på Insurance Awards 2012.