Insplanet lanserar försäkringsvarumärket Redo

Insplanet utvecklar samarbetet med Sveland och lanserar varumärket Redo Försäkringar. Redo erbjuder försäkringar för privatpersoners fordon och boende. Redo Försäkringar vänder sig först och främst till målgruppen svenska barnfamiljer.

”Redo Försäkringar kom till för vi kände att det saknades ett försäkringsalternativ för den unga familjen. Det är en tid i livet då man ska göra många privatekonomiska val och måste fatta snabba beslut”, säger Paula Fagerlund, marknadschef Insplanet. ”Med ett innehåll och en service som är anpassad till barnfamiljers behov, hoppas vi kunna presentera ett prisvärt och enkelt försäkringsalternativ för Redos huvudmålgrupp”, fortsätter Paula Fagerlund. Redo Försäkringar är ett försäkringsvarumärke för den svenska marknaden. Redo erbjuder till en början fordonsförsäkring, hemförsäkring och villaförsäkring. Försäkringsgivare för Redo är Sveland Försäkringar, som även hanterar skador för Redos försäkringstagare. Varumärket Redo Försäkringar ägs av Insplanet Service AB, ett helägt dotterbolag i Insplanet-koncernen. ”Insplanets styrkor är i första hand marknadsföring, paketering och distribution. Med Sveland som försäkringsgivare och ansvarig för prissättning och skadereglering av Redo, kan vi koncentrera oss på det vi kan och gör bäst”, säger Daniel Soussan, VD Insplanet. Redo Försäkringar kan nås direkt via webbplatsen www.redo.se, via telefon 0200 - 24 24 60 eller epost info@redo.se.