Insplanet öppnar nytt kontor i Uppsala

Insplanet Försäkringsförmedling öppnar ett nytt kontor i Uppsala den 1 september. Kontoret ska till en början ha tio anställda, som rekryteras lokalt i Uppsala. Dessa ska till en början förmedla Insplanets basutbud inom sakförsäkring, för att senare även förmedla personförsäkring.

Det nya kontoret ligger i Uppsala Business Park. Verksamheten kommer som på huvudkontoret i Stockholm att utgöras av telefonrådgivning och försäljning mot hela landet. Uppsalakontorets platschef blir Torgny Lund, med en bakgrund som gruppchef och rådgivare i organisationen.

”Genom det nya kontoret i Uppsala breddar vi basen för rekrytering av personal. Vi kommer att kunna möta upp vårt starka kundinflöde bättre, och skapa förutsättningar för tillväxt.”, säger Erik Lif, informationschef på Insplanet.

INSPLANET - KLICK. KLICK. FÖRSÄKRAD. Insplanet är en av Sveriges ledande jämförelsetjänster och förmedlare av försäkringar till privatpersoner. Bolaget grundades 1999 med uppgiften att göra det lättare för privatpersoner att kunna jämföra, köpa och byta försäkringsbolag. Syftet - att spara tid och pengar åt kunderna och se till att de har rätt försäkringar för deras individuella behov. Sedan starten har Insplanet hjälpt över 1,5 miljon svenskar att se över sina försäkringar och vi hjälper varje dag tusentals personer att se till att de har rätt försäkring till rätt pris. Insplanet utsågs till Årets Försäkringsförmedlare Sak på Insurance Awards 2012.