Insplorion knyter upp ny distributör för Tyskland och Österrike

Insplorion har tecknat avtal med LOT-QuantumDesign GmbH för instrumentförsäljning i Tyskland och Österrike. LOT-QuantumDesign har i över 45 år varit en av de ledande europeiska distributörerna av högteknologiska instrument för vetenskaplig, akademisk och industriell forskning. De är 140 anställda i sin europeiska organisation och deras produkter omfattar system för biovetenskap, materialkarakterisering, spektroskopi och bildbehandling.

LOT-QuantumDesign är idag distributör åt kompletterande produkter till Insplorion, som till exempel Biolin Scientifics Q-Sense instrument. I Insplorions team finns erfarenhet med att arbeta med LOT-QuantumDesign från tidigare samarbeten.

Vi är mycket glada att vi nu har med oss LOT-QuantumDesign vid bearbetningen av den tysktalande marknaden. LOT är kända för att vara lite kräsna och bara ta in produkter som de tycker är tillräckligt mogna och har god marknadspotential. Det är ett gott betyg för våra produkter och gör det extra roligt att de nu valt att bli vår distributör” , säger Patrik Dahlqvist, VD på Insplorion.

Patrik Dahlqvist, VD på Insplorion AB, 0723-62 32 61 eller patrik.dahlqvist@insplorion.com

Insplorion AB är ett svenskt företag som utvecklar och säljer den egna teknologin NanoPlasmonic Sensing (NPS) som på ett helt nytt sätt ser vad som händer i extremt små ytskikt på nanonivå. Teknologin utvecklas dels som unika sensorlösningar till industriell användning för interaktiva slutprodukter, dels säljs som färdiga mätinstrument till forskare i hela världen som nu får möjlighet att få momentana in-situ resultat inom vitt skilda forskarområden. Teknologin har utvecklats under Professor Bengt Kasemos ledning vid institutionen för Kemisk Fysik på Chalmers tekniska högskola i Göteborg.