Instalco förvärvar Rodens Värme & Sanitet AB

Instalco förvärvar VS-bolaget Rodens Värme & Sanitet AB. Genom förvärvet stärker Instalco sin position i norra Stockholm och etablerar närvaro i Roslagen.

-Rodens är ett typexempel av vad Instalco letar efter i ett bolag. Man har god lönsamhet, ett moget ledarskap och stor branschkunnighet. Rodens har en bred kompetens inom VS-arbete och vi ser goda möjligheter till samverkansprojekt i Stockholmsregionen, säger Per Sjöstrand, VD för Instalco.

Rodens Värme & Sanitet AB grundades 2003 av Torbjörn Klaréus som kommer att kvarstå i bolaget och som även kommer att bli delägare i Instalco.

-Vi är ett VVS-bolag som utför alla typer av rörläggningsarbete, från större entreprenader till service. Med Instalco får vi en plattform att växa på, samtidigt som vi kan behålla vår profil och vårt arbetssätt. Rodens verksamhet och kvalitetstänk fortsätter på samma sätt som tidigare, säger Torbjörn Klaréus, VD för Rodens.

Per Sjöstrand, VD Instalco, + 46 707 245 149, per.sjostrand@instalco.se
Torbjörn Klaréus, VD Rodens, +46 176 169 00

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, vs och klimat. Instalco-gruppen omsätter ca 3 miljarder kr och har 30 bolag med 1 500 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Instalco ägs av FSN Capital. www.instalco.se