VVS Företagen inleder avtalsrörelsen

Imorgon, fredag den 15 februari, växlar VVS Företagen avtalsyrkanden med Byggnads. I en tid som för närvarande präglas av ekonomisk osäkerhet och djup lågkonjunktur. Varslen inom VVS-branschen duggar tätt, och på många håll är det inte bara VVS-montörer, utan även lärlingar som får stryka på foten. I årets avtalsrörelse är det av yttersta vikt att alla parter tar ett gemensamt ansvar för att avtalsprocessen fortlöper i samförstånd och med ömsesidig respekt för alla parter.

-Vi ser en avtalsrörelse framför oss som bör präglas av en ansvarsfull och öppen dialog. Det är viktigt att våra företag och medarbetare får möjlighet att utveckla sina företag och möta kundernas behov. Det handlar om att ge företagen en möjlighet att bygga upp en verksamhet där fokus ligger på produktion, leverans till kunder, lönsamhet och anställningstrygghet, menar Robert Jakobsson, förhandlingschef på VVS Företagen.

För mer information:
Robert Jakobsson, förhandlingschef VVS Företagen, Tel: 08-762 75 32

Om oss

Våra 3800 medlemmar är entreprenörer, arbetsgivare och företagare verksamma inom branschen för tekniska installationer. Det är våra medlemmar som med sina 50 000 medarbetare installerar, optimerar och kontrollerar värme, ventilation, vatten, el- och teleteknik. Installatörsföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation. Vi är en del av Svenskt Näringsliv.