VVS Företagen växlar yrkanden med Byggnads för Teknikinstallationsavtalet

Fredagen den 27 januari 2017 växlar VVS Företagen yrkanden med fackförbundet Byggnads inom ramen för Teknikinstallationsavtalet.

Anita Hagelin, biträdande förhandlingschef och ansvarig för Teknikinstallationsavtalet, hoppas på konstruktiva förhandlingar och bra samordning.

- Vi har stora utmaningar framför oss i och med bostadsbyggande, infrastrukturinvesteringar och energieffektiviseringsmål. Det gäller att få till kollektivavtal som stärker företagens konkurrenskraft, som skapar fler jobb och fler ingångar till branschen men som också framstår som så attraktiva att fler företag och medarbetare vill ansluta sig, säger hon.

Yrkanden byts på fredag den 27 januari klockan 10.00.  Anita Hagelin finns tillgänglig för frågor om Teknikinstallationsavtalet och våra yrkanden.

Anita Hagelin, biträdande förhandlingschef
anita.hagelin@installatorsforetagen.se

Karoline Hammar, kommunikationschef
karoline.hammar@installatorsforetagen.se

Installatörsföretagen ägs av två politiskt oberoende organisationer, Elektriska Installatörsorganisationen EIO och VVS Företagen. Vi representerar 3 500 medlemsföretag i installationsbranschen. Företag som, med sina 40 000 medarbetare, förser Sverige med värme, ventilation, vatten, el- och teleteknik.