Bo Söby Kristensen ny administrativ direktör i Bysted A/S

Seniorrådgivaren Bo Söby Kristensen är från och med 1 januari 2007 ny administrativ direktör i kommunikationsföretaget Bysted A/S.

Tillsättandet av Bo Söby Kristensen är en direkt följd av att den tidigare administrative direktören Peter Bysted hösten 2006 utnämndes till chef för Intellecta-koncernens affärsområde Communication, som innefattar Intellecta Communication och Rewir i Stockholm, Bysted A/S i Köpenhamn och Bysted AB i Malmö.

Bo Söby Kristensen är 44 år, har en fil kand från universitetet i Köpenhamn och har tidigare varit kommunikationschef i Helsingörs kommun och i Frederiksborgs län. Bo Söby har arbetat hos Bysted i sex år och har de senaste fyra åren tillhört företagets ledningsgrupp.

Peter Bysted kommer i sin roll som nordisk chef att bygga upp en integrerad skandinavisk kommunikationsverksamhet med stark lokal förankring. Peter fortsätter att verka som senior rådgivare inom Bysted och kommer även framledes att ingå i Bysteds ledningsgrupp.

Bysted A/S grundades 1987 och är i dag ett av Danmarks största kommunikationsföretag med 45 medarbetare. Bysted har bland annat utarbetat designprogram till stora privata företag och offentliga institutioner. Under 2006 har Bysted levererat designprogram och grafiska profiler till en rad av de nya kommuner som bildats i Danmark genom kommunsammanslagning. Bysted är ett av de ledande danska kommunikationsföretagen när det gäller årsredovisningar, såväl tryckta som på webben, för börsnoterade företag. Bysted har också levererat webbplatser till bland andra Danisco, DTU och Sundhed.dk. Bysted har ansvarat för flera offentliga kampanjer, bland annat för Socialministeriet (Kvalitet i äldreomsorgen). Demenskampanjen ”Tänk om du inte visste var du var” för uppdragsgivaren Social Service vann International Advertising Associations pris för bästa offentliga kampanj.