Intellecta-byrån Propeople släpper en ny responsiv sajt för SBS Discovery Media

Propeople fick uppdraget att utveckla en ny sajt för SBS Discovery Media i Sverige kring årsskiftet. Syftet med den nya sajten är att bättre spegla SBS Discovery Medias verksamhet och förtydliga deras erbjudande. Sajten kommer att öka tillgängligheten och förbättra servicen till press och annonsörer. Arbetet har omfattat strategi, design och webbutveckling.

Vårt samarbete med Propeople har varit spännande och vi är riktigt nöjda med slutresultatet. Vår ambition är att sajten ska vara en matig, levande och uppdaterad källa till information och inspiration för kunder och andra som är nyfikna på SBS Discovery TV:s mission, utbud och affär” säger Peter Myhrman, COO på SBS Discovery TV.

Vi är stolta över att SBS Discovery Media valt att utveckla sin nya sajt tillsammans med oss och vi har ett mycket spännande samarbete. Branschen i sig är attraktiv och SBS Discovery Media är ett dynamiskt och inspirerande bolag. Vi är glada att få vara en del av deras kommunikativa resa” ­, säger Thomas Johansson, Director Client Relations, Propeople Sverige.

Dan Panas ­ Head of Public relations, SBS Discovery Media, +46 (0)8 520 55 290

Kalle Dixelius, Press Officer, SBS Discovery Media, +46(0)8 520 55 241

Thomas Johansson Director­ Client Relations, Propeople. +46(0)739 899244

SBS Discovery Media består av två ben: SBS Discovery TV och SBS Discovery Radio. SBS. Discovery TV består av TV­kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, ID, Discovery HD, Animal Planet HD samt playtjänsterna Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play. SBS Discovery Radio äger radiostationerna Mix Megapol, Rockklassiker, Vinyl 107 och The Voice.

Propeople är en digital byrå med global verksamhet för kunder som bl.a. Maersk, Stanford University och Egmont. Propeople har kärnkompetens inom Open Source och är ledande leverantör av digitala lösningar baserade på CMS­plattformen Drupal. Propeople har också stor kompetens inom Episerver, Sharepoint och mobila applikationer. Sedan december 2014 ingår Propeople i Intellecta­koncernen som omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, IntellectaCorporate AB, Rewir AB, River Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien,Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

“Vårt samarbete med Propeople har varit spännande och vi är riktigt nöjda med slutresultatet. Vår ambition är att sajten ska vara en matig, levande och uppdaterad källa till information och inspiration för kunder och andra som är nyfikna på SBS Discovery TV:s mission, utbud och affär”
Peter Myhrman, COO på SBS Discovery TV
“Vi är stolta över att SBS Discovery Media valt att utveckla sin nya sajt tillsammans med oss och vi har ett mycket spännande samarbete. Branschen i sig är attraktiv och SBS Discovery Media är ett dynamiskt och inspirerande bolag. Vi är glada att få vara en del av deras kommunikativa resa” ­
Thomas Johansson, Director Client Relations, Propeople Sverige