Nya kunder och uppdrag till Intellecta

Intellectas svenska bolag har vunnit ett antal nya kunder och uppdrag det senaste kvartalet. Här är ett axplock av nya samarbeten.

Bysted AB   har nyligen startat samarbete med   Resurs Holding   (årsredovisning),   Lotte Hain Interiör (varumärkesstrategi och webbplats) och Skåne Stadsmission (årsredovisning, kommunikationstjänster och webbplats).

Hilanders har vunnit Ejendals (strategisk kommunikation) och Sweco (strategisk kommunikation).

Intellecta Corporate har nya uppdrag bland annat för Riksbanken (ramavtal för kommunikationstjänster), Scania (strategiska kommunikationstjänster och redaktionell produktion), Elekta (finansiella tjänster), Svenska Institutet (mätning och analys av Sverigebilden internationellt), Helsingborgs stad (ramavtal avseende opinionsarbete) samt Dina Försäkringar i samarbete med Unreel.

River Cresco  har utsetts till digital byråpartner för  Mazda i Skandinavien.

Unreel  har inlett samarbete med med  Dina Försäkringar  (tillsammans med Intellecta Corporate),  Tobii,  K ammarkollegie t (huvudbyrå för rörliga medier),  MUCF, Anicura  samt  Nykterhetsrörelsens Scoutförbund  (kampanj).

Wow Events   har börjat arbeta med  Nordea Markets (kundträffar)och Teknikföretagen (årsstämma med efterföljande seminarier och mingel).

För information, vänligen kontakta:

Yann Blandy, vd och koncernchef, 0707-16 17 31, yann.blandy@intellecta.com

Lotta Boman, informations-och kommunikationschef, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.com

Denna samt tidigare releaser finns på www.intellecta.com/investerarinformation/pressmeddelanden/

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, River Cresco AB, Tomorrow(Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har cirka  590 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam, Australien och Kina.

Om oss

Intellecta's mission is to increase our customers' competitive advantage by offering innovative and state-of-the-art communications solutions.True business understanding, thought leadership, creativity and performance drive our mission. Intellecta is an agile global marketing communications group with Scandinavian roots, operating at the convergence of creative communication and digital technology. We offer our customers and people the strength of our network combined with the edge of specialized agencies. Intellecta employs around 560 people in Sweden, Denmark, Austria, Germany, the Netherlands, UK, Bulgaria, Moldavia, Ukraine, the US, Brazil, Vietnam and China. Bysted AB, FFW, Hilanders AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB and Wow Events AB are all part of the Intellecta Group. Intellecta AB (publ) is noted on NASDAQ OMX Stockholm