Nya kunder och uppdrag till Intellecta

Under våren och försommaren har Intellecta-koncernens bolag vunnit flera nya kunder och uppdrag:

1. Dansk Kommunikationsförening väljer Bysted A/S och Propeople för ny Drupalplattform

Uppdraget att utveckla en helt ny stor Drupalportal för Dansk Kommunikationsförening och dess medlemmar har gått till Intellecta-bolagen Bysted A/S och Propeople i Köpenhamn. Bysted kommer att ansvara för UX och design och Propeople för den tekniska utvecklingen av plattformen. Kommunikationsportalen som ska lanseras i oktober ska innehålla hundratals kommunikationsartiklar samt nyheter om branschen och medlemmarna.

Dansk Kommunikationsförening är Danmarks ledande branschorganisation för kommunikationsfrågor och är med knappt 3000 medlemmar tongivande på marknaden.

2. Al Jazeera America väljer Propeople i USA

Propeople i USA har vunnit flera nya kunder:

-För Al Jazeera America ska Propeople integrera ett Drupalsystem med mobila Android och iOS applikationer.

-För University California, San Francisco (UCSF) utvecklar Propeople en ny Drupal-site för universitetets palliativa vårdprogram.

-För Blue Coat ska Propeople genom digitala och webbstrategiska konsulttjänster vidareutveckla företagets bluecoat.com site som är byggd i Drupal.

3. Rewir och Örebrokompaniet skapade ett platsvarumärke öppet för alla örebroare

Rewir har under det senaste halvåret arbetat med ett nytt platsvarumärke för Örebro. I projektet ingår utveckling av en varumärkesplattform och en visuell identitet för platsen Örebro. Uppdragsgivare är Örebrokompaniet. Platslogotypen är öppen för alla örebroare att fylla den med innehåll som de själva anser spegla Örebro.

Måndag 2 juni lanserades den nya plattformen för första gången, se vidare www.rebro.se.

Bo Søby Kristensen, VD Bysted A/S                   +45 23 24 46 76

Jesper Malmborg, VD Propeople Denmark,        +45 20 41 20 33

Michael Drejer, CEO Propeople Group                drejer@wearepropeople.com

Anne Årneby, VD Rewir                                        + 46 70 860 65 86

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.