River och Sony Music skapar ljuv musik

Intellecta-byrån River blir partner till Sony Music i ett större strategiskt utvecklingsprojekt i flera kanaler. River vann uppdraget efter en pitch mellan flera byråer och kan nu lägga till Sony Music på kundlistan utöver nyligen vunna kunder som Philips, Mando Diao och Freedom Finance.

River visade prov på nytänkande och strategiskt djup, och även på den tunga tekniska kunskap som detta samarbete kommer att kräva” säger Jacob Herbst, Director, Digital & Business Development på Sony Music Sverige.

Sony Music är en kund som vi kämpat hårt och länge för att vinna och vi ser fram emot att tillsammans förändra hur konsumenterna upplever och använder musik.” säger Kristian Mirsch, Client Director och kundansvarig på River.

”Att Sony väljer oss efter en så gedigen pitch-fas är fantastiskt och bekräftar ytterligare vår starka position inom B2C och Entertainment” säger Robert Andersson, VD för River.

Det första gemensamma projektet är redan i gång och beräknas lanseras senare i år.

Arbetsgrupp:

Nicolas Belloni, User Experience Director

Stefano Oliva, Senior Experience Designer

Matt Charlton, Digital Art Director

Alexander Gustavsson, Digital Art Director

Mattias Dahlberg, Projektledare

Andreas Nyhrén, Technical Director

Erik Johnsson, Technology Team Director

Niclas Kjellberg, Lead Mobile Developer

Kristian Mirsch, Kundansvarig

För mer information, kontakta:

Robert Andersson VD, River. 073-5011263

Jacob Herbst, Director, Digital & Business Development på Sony Music Sverige. 0703-5200020

RIVER är en digitalt centrerad och prisbelönt kommunikationsbyrå med global verksamhet för kunder som Nike, KLM, Electrolux, Philips, EA, Nokia, Intel och många fler.

Sedan januari 2014 ingår River i Intellecta-koncernen som omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

”River visade prov på nytänkande och strategiskt djup, och även på den tunga tekniska kunskap som detta samarbete kommer att kräva”
Jacob Herbst, Director, Digital & Business Development på Sony Music Sverige