Ändrat datum för ordinarie bolagsstämma Intentia

Ändrat datum för ordinarie bolagsstämma Intentia Stockholm, Sverige- Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B) meddelar att ordinarie bolagsstämma i Intentia International AB (publ). flyttas från fredagen den 16 mars, 2001 till fredagen den 23 mars, 2001. För ytterligare information vänligen kontakta: Hans Nedenius Chefs Jurist Intentia International AB Telefon: +46-8-555 256 02 Fax: +46-8-555 258 58 Mobil: +46-8-708 44 56 02 e-post: hans.nedenius@intentia.se Håkan Gyrulf Ekonomidirektör Intentia International AB Telefon: +46-8-555 258 25 Fax: +46-8-555 259 99 Mobil: +46-8-708 54 56 25 e-post: hakan.gyrulf@intentia.se Om Intentia International AB (publ). Intentia International AB har sedan flera år inriktat sitt arbete på att uppfylla de behov man förutsåg skulle komma av den nya e-ekonomin. Intentia har utvecklat sin produkt Movex från ett traditionellt affärssystem till en fullständig lösning för e-collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Movex ger Intentias kunder nyckeln till framgång, med applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Planning & Execution (SCPE), Partner Relationship Management (PRM), Business Performance Management (BPM) och e-business. Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" (electronic) utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en global organisation på över 3 800 anställda som arbetar med mer än 3 500 kunder i över 40 länder. Intentia är noterat på Stockholms fondbörs Atract40-lista under beteckningen INT B. Besök Intentia på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01680/bit0001.pdf