Fortsatta framgångar för Intentia inom den globala konfektionsindustrin - Dwindle Distribution, Mission Hockey, Quicksilver och World Industries satsar på Movex Fashion Intentia har nyligen slutit avtal om Intentia Solution med fyra ledande livsstils- och modeföretag: Dwindle Distribution, World Industries, Mission Hockey och Quicksilver. Mission Hockey är en global leverantör av utrustning för både is- och rollerbladehockey. Företaget producerar skridskor, klubbor och skydd för den växande sporten. Mission, som har sitt huvudkontor i Santa Ana i Californien, växer snabbt och behövde en pålitlig systemplattform för att stödja och driva verksamheten. Mission Hockey kommer att använda Movex Fashion med Business Intelligence, Output Management och webbapplikationer. Mission Hockey räknar med att systemet ska vara igång i mitten av år 2000. Dwindle Distribution är en ledande tillverkare av skateboards, screentryckta kläder och skor. A-team, Blind, City Stars, Darkstar, Speed Demons och Axion är några av märkena. Efter att ha sett möjligheterna till "style management" (färg, storlek, passform osv.) i Movex Fashion och besökt två Movexanläggningar hos The North Face och Winterland, bestämde Dwindle sig för att satsa på Movex. De kommer att gå över till Intentia Solution från en splittrad miljö med flera Windows NT-baserade verktyg och räknar med att ta systemet i drift i mars 2000. World Industries är en ledande tillverkare av skateboards, snowboards och kläder. Genom sitt tidigare samarbete med Dwindle Distribution, och efter att sett möjligheterna till "style management" bestämde sig World Industries för att satsa på Movex Fashion. De räknar också med att ta systemet i drift i mars 2000. Det amerikanska livsstils- och modeföretaget Quicksilver har valt Intentia Solution till sitt dotterföretag Quicksilver - NA PALI S.A. Quicksilver, som har sitt huvudkontor i franska Saint-Jean-de-Luz, producerar och distribuerar ett brett sortiment sportkläder, smarta kläder och sportutrustning, surfbrädor och snowboards. I Frankrike har företaget 300 anställda och en omsättning på 1,7 miljarder SEK. Företaget växer snabbt och behöver nu ett globalt affärssystem till stöd för verksamheten. Det aktuella projektet omfattar den europeiska verksamheten och systemet kommer att vara baserat i Frankrike. Systemet kommer att vara helt implementerat i maj 2000. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Robert McKee Vice President, Movex Fashion, Intentia R&D Tel +1 847 762 0900 Företagsinformation Intentia; www.intentia.com Yterligare information om Movex Fashion: www.intentia.com/fashion ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00320/bit0002.pdf