Framgångar för Intentias Movex

Framgångar för Intentias Movex Intresset för Intentias affärssystem Movex är fortsatt stort. Under den senaste månaden har Intentia skrivit fyra viktiga avtal. Två inom modebranschen med Twilfit och Oscar Jacobson/Stenströms. Intentia har en mycket stark position inom konfektionsbranschen tack vare modulen Movex Fashion. Två andra avtal är klara med Alfa-Laval och Norrbottens Lantmän. Dessa baseras på Movex modulen Webbshopp. Twilfit Intentia har nått ett avtal med Twilfit och skall installera affärssystemet Movex för att hantera Twilfits inköp, lager, distribution och försäljning. Det nya systemet beräknas vara i drift om ett år och ordern omfattar cirka två miljoner kronor. I avtalet finns även en option på att leverera en webbshop samt system för ekonomi och lön/PA. - Intentia är en av få leverantörer som har kommit långt med programvaror som passar vår bransch. Vi räknar med att uppnå väsentliga förbättringar av logistik och uppföljning och ytterligare förbättra resultatet med hjälp av Movex. Twilfit är i en kraftig expansionsfas och vi räknar med att systemet kommer att uppfylla våra krav även i en framtid. Intentia kan också erbjuda passande lösningar för e-handel. Dessa faktorer har varit avgörande när vi valde att ge Intentia uppdraget, säger Lena Ålander IT- chef på Twilfit. För ytterligare information kontakta: Johan Krantz, projektledare Intentia, 08-555 257 97 0708-44 56 18 Oscar Jacobson/Stenströms Oscar Jacobson och Stenströms köper Intentias affärssystem Movex Fashion. Systemet omfattar ett 50-tal användare i fabriken i Borås och Helsingborg samt företagets två anläggningar i Baltikum. Systemet skal tas i bruk under oktober månad 2000. - Vi ville ha ett system som kan hantera alla delar av vår verksamhet. Konfektionsbranschen har särskilda behov efter som vi har artiklar som kan finnas i 100-tals olika varianter. Intentia är en av få leverantörer som kan hantera, denna problematik, säger Magnus Bengtsson VD för Oscar Jacobson/Stenströms. För ytterligare information kontakta: Johan Falkentorn, projektledare 031- 792 84 35 0708-39 84 35 Norrbottens Lantmän Intentia skall ta fram en e-handelsplats för Norrbottens Lantmän. Intentia ansvar för såväl funktion som design. Ordern är värd cirka en miljon kronor och e-handelsplatsen beräknas vara i drift till våren. Norrbottens Lantmän har ett sortiment på närmare 100 000 artiklar. Vid sidan om e- handel skall andra tjänster och kunskapsbanker för relevanta områden vara tillgängliga. Norrbottens lantmäns nya webshop gör det enklare för kunder ibland annat Norrbottens inland att köpa varor. Företaget har sex olika butiker, fyra vid kusten och två i inlandet. Många kunder får resa långa sträckor för att ta sig till någon butik. Norrbottens Lantmän har även många finska kunder och i modulen som Intentia levererar finns även en finskspråkig del. - Det var ett naturligt val att välja Intentias Webbshop då det bygger på samma grund som vårt nuvarande affärssystem Movex. På så vis har vi eliminerat konsultkostnader för att integrera två olika system med varandra, säger Roger Bucht administrativchef på Norrbotten lantmän. Kåre Nordström, projektledare Intentia, 060- 16 97 68 070-370 52 44 Alva Laval Marin Power Från en E-handelsplats baserad på Intentias E-handelslösning Webbshop skall Alfa Laval Marin & Power sälja reservdelar. Sajten skall vara en säljkanal dels för Alfa Lavals kunder och dels för företagets marknadsbolag. Kunderna finns inom kraft- och varvsindustrin. E- handellösningen ingår som en del av Alfa Lavals (handels-) e- businessportal. I mitten av maj driftsätts sajten som ett pilotprojekt för Key Customers och marknadsbolagen. Efter en utvärderingsfas beslutas om en uppskalning. - Ett av våra grundläggande krav på en e- handelslösning var att hitta en lösning som bygger på standardkomponenter integrerat med våra affärssystem och minimera antalet skräddarsydda lösningar. Därför valde vi Intentia. I projektet ingår även Intentias utvecklingsbolag som en delleverantör till projektet, säger Lars Wijkström businessutvecklare för på Alfa Laval Marin & Power. För ytterligare information kontakta: Rikard Jansson, projektledare Intentia, 08-555 256 81 0708-44 56 82 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00470/bit0002.pdf