Intentia förstärker på konsultsidan - inleder strategiskt samarbete i norden med Arthur Andersen Consulting Intentia och Arthur Andersen har tecknat avtal om fördjupat samarbete på den nordiska marknaden. Avtalet innebär att Arthur Andersen går in som implementeringspartner till Intentia i Sverige och Norge. "På lång sikt kan vi inte ha alla resurser själva, det skulle i slutändan vara tillväxthämmande. Genom samarbetet med Arthur Andersen ökar vi de tillgängliga resurserna för implementering av Movex. Dessutom förstärker vi vår kompetens gentemot kunderna på managementkonsultsidan, som utgör ett nyckelmoment för en lyckad implementation av ett affärssystem", säger Markus Jakobson, vd Intentia Consulting Sverige och Norge. "Genom samarbetet kan vi fokusera ännu mer på e-business, det absolut viktigaste strategiska tillväxtområdet för både Intentia och Arthur Andersen". "Intentia har alltid det yttersta ansvaret gentemot kunderna. Det är en av våra absolut viktigaste principer. Vi fokuserar helt på kvalitativa implementeringar och det är just därför vi har valt Arthur Andersen som partner. De har ett mycket gott kvalitetsrykte i hela världen och tillsammans kommer vi att kunna öka vårt engagemang och support mot våra kunder", fortsätter Jakobson. "Samtliga redan genomförda gemensamma projekt har blivit mycket uppskattade av våra kunder", säger Uwe Wilhelm, Arthur Andersen, ansvarig partner Enterprise Application i norden. "Med Arthur Andersens fokus på affärsnyttan med implementering av affärssystem kan vi säkerställa en optimerad return on investment med mätbara förbättringar av kundens verksamhet. Tillsammans med Intentias starka produktprogram och tekniska kompetens får vi utmärkta förutsättningar till att bli en av de ledande på affärssystem och e- lösningar", avslutar Uwe Wilhelm. För ytterligare information, kontakta: Markus Jakobson Intentia Consulting Sverige och Norge, VD Tel. 08 - 5552 5622 eller 0708 - 445622 Uwe Wilhelm Arthur Andersen, ansvarig partner Enterprise Application i Norden Tel. 08 - 5067 10 00 eller 0703 - 51 12 79 För ytterligare information om Intentia i Norden: www.intentia.se, www.intentia.no, För ytterligare information om Arthur Andersen: www.arthurandersen.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00370/bit0002.pdf