Intentia och Connecta i VIP-samarbete

Intentia och Connecta i VIP-samarbete - kompletterar Movex med Internet- baserade verktyg Connecta har blivit Intentia VIP (Verified Interface Partner). Tillsammans med Intentia kommer Connecta att bygga arbetsflödes- och e-handelslösningar baserade på Intentias affärssystem Movex. Connecta ska bland annat leverera Internetbaserade rapporteringssystem för kunder, distributörer och personal. Genom VIP-överenskommelsen får Connecta tillgång till Movex API Toolkit och webbplatsen Movex VIP. Den senare innehåller bland annat information om hur man integrerar tredjeparts produkter med Movex. Connecta får även tillgång till testmiljöer som hjälper till att garantera att integrationen fungerar som den ska och att systemen uppfyller de högt ställda krav som Intentias kunder ställer. "Vi är mycket nöjda med att ha blivit en Intentia VIP-partner. Det innebär att vi nu kan leverera lösningar som kombinerar Connectas tekniska spjutspetskompetens och erfarenhet inom den nya digitala ekonomin med Intentias e-handelserfarenhet och expertis inom affärssystem", säger Johan Wieslander, vice VD Connecta Interaction AB. Genom Movex API-vertygslådan kommer Connecta att kunna integrera sina gruppvaror och Internetbaserade produkter inom områden som till exempel webbaserade lösningar för personaladministration och säljsupport med Movex. "VIP-programmet är Intentias metod för att öka Movex-funktionaliteten hos existerande kunder. Dessutom garanterar VIP att integrationen av tredjepartprodukten i det vi kallar Intentia Solution görs på rätt sätt", säger Johan Berg, VD Intentia R&D. Connecta är ett Internetkonsultföretag och arbetar med affärsutveckling med Internet. Bolaget erbjuder tjänster inom områdena Strategi, Internet & IT samt Human Resource Management. Connecta har idag c:a 400 medarbetare och sitter vid Hötorget i Stockholm. För mer information, kontakta: Anders Ekman Johan Wieslander vVD Intentia R&D vVD Connecta Interaction AB anders.ekman@int johan.wieslander@co entia.se nnecta.se Tel: 08-444 56 +46 8 412 30 62 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00520/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00520/bit0001.doc