Intentia tecknar internationellt koncernavtal värt 15 miljoner med industrikoncernen ÅKERS AB ÅKERS-koncernen, ledande tillverkare av stålvalsar för den internationella stålindustrin med en omsättning på drygt 2,4 miljarder kronor, har tecknat ett europeiskt koncernavtal med Intentia om affärssystemet Movex. Movex kommer att implementeras på koncernens enheter i Europa. Ordervärdet för Intentia, inklusive implementeringstjänster, är cirka 15 miljoner kronor. Jörgen Hansson, Intentia Consulting Sverige, kommenterar: "Vi ser avtalet med ÅKERS som ytterligare ett bevis på att vårt process-orienterade synsätt i kombination med en fullständigt integrerad lösning är vad marknaden vill ha. En annan stark del i vår lösning är att vi kan erbjuda kunderna en sömlös integration mellan traditionella back-office- applikationer och front-end e-business-applikationer, något som gör Movex till den perfekta e-businessmotorn, redo att starta när så önskas." "Vi känner Intentia sedan tidigare, säger Karin Gustafsson, IT-chef på ÅKERS. "Vårt beslut att välja Movex grundar sig dels på överensstämmelsen mellan vår kravspecifikation och Movex-lösningen, dels på vår övertygelse om att Intentia kan leverera i tid och till överenskommen kostnad". Implementeringsprojektet har redan startat i Frankrike för att sedan fortsätta i ÅKERS övriga enheter i Europa. När projektet är slutfört kommer drygt 400 användare att arbeta med Movex. ÅKERS-koncernen, med tillverkande enheter Sverige, Frankrike, Belgien och Tyskland har en årlig omsättning på drygt 2,4 miljarder kronor och cirka 1 800 anställda. Koncernen är ledande inom tillverkning av högkvalitativa stålvalsar för stålindustrin, man marknadsför och säljer sina produkter i 45 länder över hela världen. För mer information, kontakta: Jörgen Hansson, Säljansvarig, Intentia Consulting Sverige AB Tel: 08 5552 5672 Karin Gustafsson, IT-chef, ÅKERS AB Tel: 0159 321 00 Ytterligare information om Intentia: www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00330/bit0002.pdf