Intentia tecknar kontrakt med Muraspec, Storbritanniens ledande väggbeklädnadsföretag Muraspec, ledande väggbeklädnadsföretag i Storbritannien, investerar cirka 12 miljoner kronor i ett nytt affärssystem. Det är Intentias affärssystem Movex som kommer att installeras i två etapper i fem anläggningar i Storbritannien och ytterligare tre anläggningar i övriga Europa. Systemet kommer att ha 200 användare och omfattar ekonomi, tillverkning och distribution. "Vi ska utgöra en plattform för koncernens expansion utanför USA och vi behöver ett system som kan ge det stöd som uppgiften kräver," säger Duncan Purves, ekonomidirektör på Muraspec. Han tillägger att tillväxten kommer att ske både organiskt och genom förvärv. "Det kommer att vara särskilt viktigt att de nya företag som vi förvärvar kan integreras snabbt och effektivt." Purves fortsätter: "Vårt mål är att upprätta en IT-infrastruktur som ger oss tillgång till korrekt information i alla delar av företaget. Därmed kommer vi att kunna förbättra våra kundkontakter och kvaliteten i den information som ligger till grund för våra strategiska beslut." Muraspec som har en omsättning på cirka 544 miljoner kronor och 430 anställda är en del av Gencorp Inc i Fairlawn, Ohio. Gencorp med en omsättning på omkring 15 miljarder kronor, har 10 000 anställda och är erkänt som en av världens ledande tillverkare av väggbeklädnader, med en marknadsandel på 40 procent. Koncernen är organiserad i fyra affärsenheter med produkter som omfattar allt från vädersatelliter och rymdfarkoster, prestationskemikalier för papper, textil och industrifärg till isoleringsmaterial för bilar och lastbilar. För mer information, kontakta: Richard Barwick Marknadschef, Intentia UK Ltd Tel: +44 1 422 282 808 Håkan Gyrulf, vice VD och ekonomidirektör, Intentia International Tel. +46 8 444 5825 Ytterligare information om Intentia: www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00200/bit0002.pdf