Intentia tecknar rekordkontrakt i Australien

Intentia tecknar rekordkontrakt i Australien - Marknadsledande detaljisterna Harvey Norman väljer Movex Australiens mest framgångsrika detaljhandelsföretag Harvey Norman har tecknat ett avtal, som i ett första steg är värt drygt 25 miljoner kronor, med Intentia om införande av affärssystemet Movex. Kontraktet innebär att Movex kommer att implementeras i samtliga Harvey Normans butiker och affärsenheter i Australien och Nya Zeeland. Intentias verkställande direktör Björn Algkvist säger i en kommentar: "Avtalet med Harvey Norman är ytterligare en bekräftelse av Movex styrka och lämplighet för detaljhandeln. I kombination med vår goda implementeringsförmåga erbjuder vi det marknaden vill ha. Ytterligare en styrka som talade för oss i den här affären är våra integrerade e- handelslösingar". Harvey Norman Holdings är en diversifierad koncern som stöder drygt 3700 franchiseföretagare. I organisationen återfinns bland annat detaljhandelsjätten Harvey Norman med sina 105 butiker i Australien. Harvey Norman säljer bl a vitvaror, brunvaror, möbler, datorer, golv och elektronik. 1999 omsatte Harvey Norman cirka 10 miljarder kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Björn Algkvist Steve Ironside Verkställande direktör Verkställande direktör Intentia International AB Intentia Australia & New Zealand Tel. +46 8 5552 5605 Tel. +61 2 8437 5600 Företagsinformation Intentia, www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00810/bit0002.pdf