Intentias arbete för framgång

Intentias arbete för framgång Stockholm, Sweden-Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B) meddelar att det vinstdelningsprogram som inleddes den 5 oktober har mottagits positivt. Åtgärdsprogrammet, som kallas "Commitment to Success", syftar till att öka intäkterna och minska de fasta kostnaderna under fjärde kvartalet 2001. En av de åtgärder som vidtagits är ett nytt vinstdelningsprogram där närmare 200 chefer på Intentia frivilligt avsätter 20 % av sina löner och övriga anställda frivilligt avsätter 10 % av sina löner till en "vinstdelningspool". Alla intäkter för året som överstiger 100 miljoner SEK kommer att fördelas bland de anställda i förhållande till hur stor andel av lönen de avsatt. "Programmet har tagits väl emot och har fått stort stöd inom Intentia, med ett nästan 90-procentigt deltagande", säger Björn Algkvist, VD för Intentia International. "Jag är imponerad av det starka stödet som visar ett fantastiskt engagemang för vår gemensamma framtid." För ytterligare information, var vänlig kontakta: Björn Algkvist VD Intentia International AB Telefon: +46-8-5552 5605 Mobil: +46-708-44 56 05 Om Intentia Intentia är en av världens ledande leverantörer av lösningar för collaboration. Vårt mål är att bli den största leverantören av lösningar för collaboration genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom collaboration för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar customer relationship management (CRM), enterprise management (ENM), supply chain management (SCM), business performance measurement (BPM), e-business och value chain collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00700/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00700/bit0001.pdf