Intentias Movex Collaboration Applications har certifierats av SunToneSM

Intentias Movex Collaboration Applications har certifierats av SunToneSM Stockholm, Sverige - Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B) meddelar idag att Movex NextGen, den första heltäckande applikationen för e-samverkan som skrivits helt i Javatm, har certifierats enligt SunToneSM Certification and Branding Program. I samarbete med industriexperter har Sun Microsystems, Inc. inrättat SunTone certifieringsprogram för att ge köpare av webbaserade tjänster och applikationer möjlighet att hitta leverantörer som uppfyller höga krav på tjänster av god kvalitet via Internet. I SunTone-programmet utvärderas applikationernas integrerings- och transaktionskapacitet, skalbarhet och säkerhet, såväl som tillgänglighet och drifttid. Genom att gå efter SunTone-certifieringen kan kunderna lita på att tekniken bakom Movex NextGen uppfyller industrins krav och ger en lösning av hög kvalitet. "Samverkanshandel är en viktig del i Suns framtidsvision av Internetekonomin," säger Anders Harrysson, vice vd i Northern Europe Sun Microsystems. "Vi är glada att Intentia har samma mål för kvalitet i sina tjänster som vi har: Hög tillgänglighet, hög kvalitet, flexibel skalbarhet och stor säkerhet. Genom att gå efter SunTone-certifieringen kan kunderna lita på att Intentia levererar en lösning av hög kvalitet." "Vi är övertygade om att den standard för tillförlitlighet och skalbarhet som Sun arbetar för är det som krävs för att kunderna ska acceptera webbhotell för e-samverkanstjänster," kommenterar Johan Berg, vd för Intentia R&D. "Kunderna kräver den höga kvalitetsnivå som SunTone- logotypen visar på, och därför tror vi att de kommer att välja applikationer som får bära SunTone-logotypen framför andra alternativ. Den här certifieringen visar att Java-arkitekturen i Movex uppfyller industrins krav och kommer att vara en fördel för de kunder och tjänsteleverantörer som överväger att köpa webbhotellbaserade Movextjänster." För ytterligare information, var vänlig kontakta: Johan Berg VD Intentia R&D Telefon: +46 8 5552 5000 Fax: +46 8 5552 5999 Mobil: +46 708 44 56 13 e-post: johan.berg@intentia.se Om SunTone[SM] Certification and Branding Program SunTone Certification and Branding Program är ett gemensamt branschinitiativ under ledning av Sun Microsystems, Inc. med målsättningen att göra service och tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan till standard för Internetbaserade tjänster som riktar sig till konsumenter och företag. Inom SunTone-programmet har tjänsteleverantörer, oberoende programvaruleverantörer och integrerare genomgått en grundlig utvärderingsprocess som granskar infrastruktur, arbetsmetoder, hårdvara, programvara och övergripande servicenivå för att garantera att ett företags tjänster och produkter uppfyller de höga kraven på metoder och kvalitet som ställs av SunTone-programmet. Certifiering enligt SunTone-programmet är utformad för att kunderna ska kunna lita på för att alla aspekter på företagets verksamhet och infrastruktur har utvärderats och bedömts vara tillförlitliga och av hög kvalitet utifrån industrins krav. Sun Tone-programmet startade i maj 1999 och har i nuläget över 1 500 ansökningar om certifiering och det finns mer än 150 Sun Tone-certifierade lösningar tillgängliga för en rad olika affärsbehov. Om Intentia Intentia är en av världens ledande leverantörer av lösningar för collaboration. Vårt mål är att bli den största leverantören av lösningar för collaboration genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom collaboration för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar customer relationship management (CRM), enterprise management (ENM), supply chain management (SCM), business performance measurement (BPM), e-business och value chain collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com Sun, Sun Microsystems, SunTone, logotypen SunTone Certified och The Network is the Computer är Sun Microsystems, Inc varumärken eller registrerade varumärken i USA och andra länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00240/bit0001.pdf