Nabco tecknar stort kontrakt med Intentia i Japan

Nabco tecknar stort kontrakt med Intentia i Japan Stockholm, Sverige-Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B) meddelar i dag att Intentia i Japan har tecknat ett kontrakt värt 1,7 miljoner EUR i licensintäkter och ungefär 3 miljoner EUR i implementering för att installera Intentias Movex Collaboration Applications hos Nabco Ltd, ledande tillverkare i Japan av järnvägsprodukter, fordonsprodukter och kontrollsystem. Ett av Nabcos viktigaste affärsområden är att leverera bromssystem till de japanska höghastighetstågen, Shinkansen. Movex kommer att användas i alla divisioner inom företaget. Implementeringen av hela sviten av Movexapplikationer, däribland finans, försäljning och tillverkning, börjar i oktober och systemet beräknas tas i bruk i april 2003. Nabco vill göra informationen i tillverknings-, försäljnings- och serviceområdena mer synlig och integrerad. Målet för Nabco och Intentia är att tillsammans skapa ett framgångsrikt projekt för att förändra affärsprocesserna inom tillverkning, försäljning och service. Därmed skulle Nabco, som har en årlig omsättning på 440 miljoner EUR, kunna ge bättre service till sina kunder samtidigt som kostnaderna minskar. Dessutom får Nabco en plattform för e-handel och samverkande värdeförädlingskedjor. Enligt Mr Niki, IT-chef på Nabco, vill företaget få en integrering av sin komplexa tillverkningsprocess och försäljningsverksamheten. "Vårt mål är att förbättra affärsprocesserna och öka synligheten i försörjningskedjan i hela vår globala verksamhet för att kunna ge bättre kundservice. Av de olika programvaror som vi tittade på var det Movex som bäst passade in på vår affärsmodell, eftersom systemet har en så stark tillverkningskärna i kombination med kapacitet för samverkande Supply Chain Planning and Scheduling. Dessutom har Intentia gjort ett åtagande om att de ska tillhandahålla all support, från planering och implementering till uppföljning och underhåll. Detta åtagande var en avgörande faktor för vårt beslut. " Intentia i Japan vann Nabcos förtroende i kamp med starka konkurrenter. Kontraktet är ytterligare ett exempel på att Intentias långsiktiga engagemang i Japan ger resultat. "Det går inte att överskatta potentialen på den japanska marknaden," kommenterar Anders Hellermark, Director Intentia Asia Pacific. "Det är avgörande för Japans comeback i den globala ekonomin att den föråldrade IT-struktur som finns i de flesta företagen förändras. Det är bara genom att skaffa sig moderna integrerade system som Japan fullt ut kommer att kunna utnyttja e-handel och samverkande processer. Just nu är det bara en bråkdel av alla japanska företag som kan använda lösningar som deras konkurrenser i väst redan tar för givna. Nabco är ett typiskt exempel på ett framåtblickande företag som förstår möjligheterna med ett integrerat system." För ytterligare information, var vänlig kontakta: Anders Hellermark Director Intentia Asia Pacific Telefon: +46 8-5552 5000 Fax: +46 8-5552 5999 Mobil: +46 708-348678 e-post: anders.hellermark@intentia.co.jp Om Nabco Ltd. Nabco Ltd bildades i mars 1925 och är ett av världens ledande tillverkningsföretag. Nabcos viktigaste affärsområden är tillverkning och försäljning av järnvägsprodukter, fordonsprodukter och kontrollsystem. Nabco har fem försäljningskontor, fyra fabriker och ett laboratorium i Japan. Företaget har också tre kontor i USA, Europa och Singapore. Nabco har 1 375 anställda och omsättningen räknat från mars 2000 var 49 miljarder JPY (ungefär 440 miljoner EUR). Besök Nabco på www.nabco.co.jp Om Intentia Intentia är en av världens ledande leverantörer av lösningar för collaboration. Vårt mål är att bli den största leverantören av lösningar för collaboration genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom collaboration för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar customer relationship management (CRM), enterprise management (ENM), supply chain management (SCM), business performance measurement (BPM), e-business och value chain collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 200 anställda och levererar tjänster till över 3 400 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök Intentias webbplats på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00840/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00840/bit0001.pdf