Svanströms köper e-businesslösning från Intentia

Svanströms köper e-businesslösning från Intentia -- ger kunderna tillgång till avancerad e-handelsplats Sveriges ledande distributör av kontorsmaterial, Svanströms, har tecknat kontrakt med Intentia avseende utvecklandet av en e-handelsplats helt baserad på Intentias Movex. Lösningen, som främst är avsedd för att stärka Svanströms kommunikation med sina företagskunder. beräknas vara klar för driftsstart i april. Det totala ordervärdet för Intentia är drygt en miljon kronor. "Det här är ett ypperligt exempel på begreppet seamless", säger Patrik Hillelson, konsultchef på Intentia Consulting Sverige. "Svanströms har arbetat med Movex i drygt åtta år, det vi skapar nu är en e-handelslösning som blir en del i Svanströms affärsprocesser och helt utraderar front- och backoffice begreppen". Genom att kunden är direktkopplad till Svanströms affärssystem så stöds all order- och lagerhantering helt utan manuell inblandning. Något som givetvis gynnar såväl kunden, som erbjuds snabba svar och total överblick, liksom Svanströms som kan spara både tid och pengar. "Vi var först i branschen med ett beställningssystem på Internet, men nu vill vi gå vidare för att tillsammans med Intentia bygga det vassaste systemet. Vi ser den här investeringen som en möjlighet att effektivisera våra affärsprocesser samtidigt som vi vill göra det enklare för våra kunder att handla från oss helt efter deras egna premisser", säger Roland Nilsson, VD Svanströms. "e-business har av naturliga anledningar blivit det i särklass viktigaste tillväxtområdet för Intentia i Sverige. Vi tecknar i genomsnitt två nya kontrakt varje vecka och bedömer att denna siffra kommer att öka under 2000", säger Mikael Kekonius, marknadschef Intentia Consulting Sverige. Svanströms erbjuder kontorsvaror såsom kopieringspapper, pennor och datatillbehör till svenska företag, statliga inrättningar och privatpersoner. Svanströms har 290 anställda och 1998 omsatte man 520 miljoner kronor. För ytterligare information, kontakta: Patrik Hillelson, Konsultchef, Intentia Consulting Sverige Tel. 08-5552 5163 Roland Nilsson, VD Svanströms Tel. 08-603 03 30 Ytterligare information om Intentia Consulting Sverige: www.intentia.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00340/bit0002.pdf