Interactive Intelligence lanserar alternativ till ip-baserad kontorstelefon

Interactive Intelligence lanserar alternativ till ip-baserad kontorstelefon

Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), global leverantör av ip-baserade affärskommunikationslösningar, lanserar nu Interaction SIP Station, ett nytt hjälpmedel som är ett billigare, pålitligt och enkelt alternativ till den vanliga ip-baserade kontorstelefonen. Den är först i sitt slag på marknaden i Norden.

"Ip-baserade kontorstelefoner erbjuder i allt högre grad sofistikerade funktioner. Ju mer komplexa de görs, desto dyrare blir de. Just den höga kostnaden blir ett hinder för många företag att skaffa dem." Det säger Interactive Intelligence´s nya Norden-chef Daniel Eisenberg och fortsätter: "Ett vanligt USB-anslutet headset med softphone är ett alternativ, vilka tappar pågående samtal om datorn det är anslutet till slutar fungera. Vi rekommenderar våra kunder att försöka skära ner sina infrastrukturkostnader genom att införa den här typen av lågpristelefoner. Genom att bara utnyttja telefonins grundfunktioner kan företag och organisationer göra stora kostnadsbesparingar utan att förlora röstkvalitet och möjligheten att ansluta avancerade tillbehör."

Interaction SIP Station har ingen handlur, ingen display och inga nummertangenter. Boxen sköts tillsammans med ett headset och en PC-baserad programvara för samtalskontroll, inspelning, telekonferenser, närvarokontroll, köhantering med mera. Den tar mindre plats än en vanlig kontorstelefon och får strömförsörjning över Ethernet. Den vänder sig i första hand till medelstora och stora contact center och företag. Den kan köpas som ett separat komplement till Interactive Intelligence´s kommunikationsplattform CIC som har många användare i Sverige.

Bildtext

Interaction SIP Station - boxen är den minsta på marknaden (11 x 11 x 4 cm).
Fotnot Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) är en global leverantör av lösningar för affärskommunikation inom kontaktcentermjukvara, IP-telefoniprodukter och meddelandehantering. Företaget grundades 1994 och har över 3000 kunder världen över. Interactive Intelligence är ett BusinessWeek "hot growth 50"-företag och rankas av tidningen FORTUNE Small Business bland topp 100 som snabbast växande publika småföretag. Företaget placeras också i oktober 2009 i visionskvadranten av "Gartner 2009 Magic Quadrant for Unified Communications".
Interactive Intelligence har ca 700 anställda med huvudkontor i Indianapolis, USA. Företaget har sex affärskontor med ytterligare tillhörande säljkontor i Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika och Sydostasien.