Viktoria Eldehag ny nordisk marknadschef för Interactive Intelligence

Report this content

Sedan den 16 mars 2011 är Viktoria Eldehag ny marknadsansvarig för Interactive Intelligences verksamheter i Norden, Baltikum och Centraleuropa. Viktoria kommer närmast från befattningen som marknadschef för systemintegratören Tele2 Integration Services (tidigare Datametrix Integration AB) under drygt fem år. Tidigare har hon varit marknadschef för Norden och Baltikum hos Avaya där hon bland annat belönats med utnämningar som ”Marketing Award” 2001, ”Excellent Support” 2002 och ”Excellence for outstanding achievements in PR & Marketing” 2001.

Interactive Intelligence har funnits i Sverige i snart 10 år. Bolaget är en global leverantör av lösningar för affärskommunikation inom kontakt- och callcenters, IP-telefoni och automatiserade affärsprocesser (BPA). Företaget är en dominerande leverantör av teknik och tjänster till försäkringsbranschen i Sverige. Verksamheten 2010 blev all time high i Sverige med nya uppdrag från bland andra Länsförsäkringar, Göteborgs Energi, Releasy och komplett.se

- Jag tycker det är kul att vara tillbaka i leverantörsledet igen, säger Viktoria. Här kommer man närmare utvecklingen inom branschen och Interactive Intelligence har spännande lösningar att konkurrera med.

Nordenchefen Daniel Eisenberg förklarar rekryteringen med att bolagets expansion i Norden kräver en förstärkning på marknadssidan: - Viktorias erfarenheter av arbete med systemintegration är precis vad vi behöver liksom hennes kompetens och erfarenheter från telekomindustrin.

Vid frågor, kontakta Viktoria Eldehag, marknadschef, Interactive Intelligence
Tel: 0727-265300, E-post: viktoria.eldehag@inin.com

Om Interactive Intelligence www.inin.com

Börsnoterade Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) är en global leverantör av lösningar för affärskommunikation inom kontakt- och callcenters, IP-telefoni och automatiserade affärsprocesser (BPA). Lösningarna kan levereras som molntjänst eller kundplacerad installation. Företaget grundades 1994 och har över 4.000 kunder världen över. Företaget placerades 2010 i ledarkvadranten av Gartner inom sektorn ”Contact Center Infrastructure”.

Interactive Intelligence har över 800 anställda och med huvudkontor i Indianapolis, USA. Företaget har 19 kontor affärs- och säljkontor i Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika och Sydostasien.

Taggar: