Föräldraledig rekryteras för att växa internationellt

Malin Lord ny logistikchef på InterEast

För att fortsätta växa med bibehållen hög kvalitet har InterEast nu rekryterat en Operations Manager med övergripande kvalitetsansvar. Malin Lord, som arbetat i företaget sju år, fick erbjudandet om karriärlyftet redan i början av sin föräldraledighet.

– Det är ovanligt att få ett så bra erbjudande precis i början av en föräldraledighet, samtidigt blev det en kul sak att se fram emot. Som Operations Manager kommer jag ha övergripande kvalitetsansvar för alla transporter vilket behövs nu när företaget växer på flera olika marknader, säger Malin Lord.

Malin internrekryterades som Operations Manager precis innan hon gick på föräldraledighet, och även om hon tjuvstartade arbetet under ledigheten så är det nu när hon kommer tillbaka på heltid som det stora arbetet inleds.

– Kompetensen och kunnandet som finns i företaget tas verkligen vara på. Hos många andra arbetsgivare är föräldraledighet ofta ett hinder för att klättra på karriärstegen. Jag är väldigt glad att InterEast är ett undantag, säger Malin Lord.

Malin är utbildad i logistik vid Handelshögskolan i Göteborg och sedan hon började arbeta på InterEast har företaget expanderat, bland annat genom att etablerat kontor i Turkiet.

– Som Operations Manager kommer jag att utveckla trafiken och framförallt säkra kvaliteten i leverantörsleden. De vi arbetar med ska dela vår syn på logistik och transport.

Hög precision och personlig service i alla led, från packning till lossning, är avgörande för att InterEast ska fortsätta växa.

– Vi behöver en kunnig och erfaren medarbetare med huvudansvar över våra tjänster och där var Malin helt enkelt förstavalet. Hon känner företaget väl och vet vad hög kvalitet inom logistik betyder. Malin kommer bidra med mycket i sin nya roll, säger Oscar Törnqvist, vice vd InterEast.

InterEast nyhetsrum

Magnus Sjöbäck, presskontakt InterEast, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

InterEast erbjuder logistiktjänster och godstransporter till och från Östeuropa och Asien, främst till tillverkande företag inom verkstads- och textilindustrin. Företaget har 30 personer anställda i Rumänien, Turkiet och på huvudkontoret i Göteborg, Sverige. InterEast omsätter ca 70 MSEK och grundades 1992 av familjen Törnqvist som äger och driver företaget. www.intereast.se

Citat

Kompetensen och kunnandet som finns i företaget tas verkligen vara på. Hos många andra arbetsgivare är föräldraledighet ofta ett hinder för att klättra på karriärstegen. Jag är väldigt glad att InterEast är ett undantag.
Malin Lord, Operations Manager