Ulrika är InterEasts nyaste Team Leader

Ulrika Ljungh är sedan oktober InterEasts nya Team Leader på bilavdelningen. Med 15 års erfarenhet av spedition är hon van vid att ha många järn i elden och samtidigt kontroll på helheten.

– Att vara Team Leader innebär att ta ett helhetsansvar för avdelningen, fördela arbetet och se till så att allt flyter på. Som Team Leader kan jag dela med mig av min erfarenhet till mina kollegor och jag trivs väldigt bra i rollen, säger Ulrika Ljungh.

Ulrika Ljungh, InterEasts nya Team Leader.

Ulrika Ljungh har arbetat på InterEast i snart ett år. Hon har tidigare i sin karriär varit verksam främst inom sjöspedition. Som ny Team Leader ansvarar hon idag för all biltrafik till och från företagets olika destinationer.

– Vi är sju stycken som arbetar med biltrafiken, både import och export, från främst Rumänien, Turkiet och Makedonien. Sedan har vi också cross trade-delen, där vi transporterar gods runt om i Europa men utanför Sverige, exempelvis om en kund vill transportera från Belgien till Polen.

Oavsett om det handlar om cross trade eller transport till och från Sverige ställs höga krav på speditörerna och företagets nätverk av samarbetspartners.

– Det gäller att ha bra kontakter och lösningar på plats på varje destination så att vi kan säkerställa att transporterna görs på rätt sätt. Det handlar om korta ledtider och snabba beslut, något jag trivs bra med.

Förutom ansvar för trafiken ser Ulrika det också som hennes uppgift att skapa ett positivt arbetsklimat och en kreativ miljö.

– Vi människor fungerar bäst när vi trivs, både med arbetsuppgifterna och de vi arbetar med. Något jag tror är viktigt är att ha välfungerande rutiner och vanor så att man känner trygghet på jobbet, det är något jag fokuserar mycket på.

Var ser du dig själv om fem år?

– Jag trivs väldigt bra hos InterEast och vill fortsätta utveckla både mig själv och företaget. Även om jag har varit länge i branschen lär jag mig nya saker hela tiden, InterEast är en arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas oavsett hur mycket eller lite erfarenhet du har, säger Ulrika Ljungh.

InterEast nyhetsrum

Oscar Törnqvist, vice vd InterEast, 031-69 53 60, oscar.tornqvist@intereast.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt InterEast, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

InterEast erbjuder logistiktjänster och godstransporter till och från Östeuropa och Asien, främst till tillverkande företag inom verkstads- och textilindustrin. Företaget har 30 personer anställda i Rumänien, Turkiet och på huvudkontoret i Göteborg, Sverige. InterEast omsätter 78 MSEK och grundades 1992 av familjen Törnqvist som äger och driver företaget. http://www.intereastgroup.com/sv/

Taggar:

Citat

Det gäller att ha bra kontakter och lösningar på plats på varje destination så att vi kan säkerställa att transporterna görs på rätt sätt. Det handlar om korta ledtider och snabba beslut.
Ulrika Ljungh, Team Leader på InterEast