Interface lanserar Composure och SONE™– inspirerad av naturens lugn och balans

Interface lanserar nu Composure, en kollektion inspirerad av naturens skönhet och naturliga stenformationer. Kollektionen finns i 18 jordnära toner och de organiska mönstren gör att produkten kan installeras slumpmässigt för att få en enhetlig känsla samtidigt som det minskar svinnet.

I linje med Interface arbete att kontinuerligt minska miljöpåverkan av sina produkter innehåller Composure en stor del återvunnet material och ingår i Interfaces program Cool Carpet® som kompenserar för de utsläpp som inte kan elimineras.

Produkten har också det limfria installationssystemet TacTiles som standard. TacTiles bidrar till en god inomhusmiljö då den inte avger någon lukt till skillnad från traditionell installation med lim.

De välbefinnande fördelarna med Composure förstärks ytterligare med SONE™, en integrerad och innovativ akustikbaksida. Den förbättrar de akustiska egenskaperna i rummet genom att öka ljudabsorptionen och minska stegljud. Den vadderade baksidan förbättrar också gångkomforten.

”Precis som i våra populära naturinspirerade kollektioner Urban Retreat och NetEffect™, bygger Composure på biofili som handlar om människans instinktiva kärlek till den natur de flesta inte får uppleva i stadsmiljöer. De mjuka organiska formerna är designade för att skapa harmoni i ett rum och en plats där människor kan känna sig nära naturen”, säger Nigel Stansfield, Senior Vice President för produkt och innovation på Interface Europa.

”Vår nya SONE™-lösning ökar människors koncentration och komfort genom att dämpa ljud och öka gångkomforten och därigenom skapas en lugn miljö med en estetisk utformning av Composure”, fortsätter Nigel Stansfield.

SONE™ finns även till ett stort utbud av Interfaces övriga produkter.

Mer information och fler högupplösta bilder