Förändrad policy för informationsgivning

Vid ett möte 2016-01-27 mellan Bolaget och Aktietorget, framförde Aktietorget synpunkter och förslag på förändringar beträffande Bolagets informationsgivning. Därför har följande överenskommits med Aktietorget.

Frågor från enskilda aktieägare

Tidigare har Bolagets ledning försökt att besvara frågor, ofta per email, som inkommit från aktieägare. Även om dessa svar endast har innehållit icke kurspåverkande information, föreligger möjligen en risk att svaren misstolkas och leder till spekulationer. Därför kommer Bolaget hädanefter inte att överhuvudtaget svara på några frågor från enskilda aktieägare.

Pressreleaser

Tidigare har Bolaget lämnat frekventa uppdateringar och detaljerad information angående de förhandlingar som pågår i Asien beträffande en försäljning av bolagets tillgång i Tomsk. Enligt Aktietorgets uppfattning har Bolaget lämnat information för ofta, utan att den – enligt Aktietorgets åsikt - har tillfört aktieägarna något nytt.

Bolaget delar inte den åsikten, men har ändå tillsammans med Aktietorget kommit överens om att pressreleaser framöver ska lämnas endast när mycket väsentlig ny information föreligger.

Sådan information ska bestå av avgörande framsteg, som exempelvis efter ett ingående av ett helt eller delvis bindande avtal beträffande försäljningen.

Naturligtvis skulle Bolaget även omedelbart kommunicera eventuella negativa nyheter, som till exempel i fall man i de pågående förhandlingarna skulle stöta på svårigheter som kan påverka det förväntade resultatet.