Förlängning av exklusivitet för Fame Dragon

Interfox Resources har mot bakgrund av de pågående förhandlingarna med Fame Dragon beslutat att medge ytterligare förlängd exklusivitetsperiod inom ramen för det tidigare signerade Memorandum of Understanding (”MoU”) till och med den 15 november 2016.

Styrelseordförande Max Renard kommenterar: ”Det är många som har hört av sig med frågor om när vi kan meddela att affären är slutligt överenskommen. Även om vi i styrelsen kan förstå en viss otålighet, ser vi det som vår uppgift att försöka få till bästa möjliga affär för IFOX och dess aktieägare, oavsett om det tar lite längre tid än planerat att uppnå detta.”

Om Fame Dragon:

Fame Dragon är ett Hongkong-baserat dotterbolag i det kinesiska råvarukonglomeratet GDZE-gruppen, med moderbolaget Guangdong Zhenrong Energy Co. Ltd (”GDZE”), baserat i Guangzhou, Kina. GDZE räknas som ett privat bolag, men största ägare med cirka 44 procents ägande är Zhuhai Zhenrong, som är ett statsägt bolag. Den sammantagna gruppen är ett av Kinas största oljebolag och helintegrerat med produktion, raffinering, lagring, trading och distribution etc. Huvudkontoret finns i Guangzhou i södra Kina men betydande kontor finns även i t ex Beijing, Hongkong, Singapore, Kunming m m.

Thomas Häggkvist, ansvarig för ekonomisk rapportering samt investerarrelationer.

Email: thomas@interfox.com samt tel 070-552 26 22