Interfox Resources företrädesemission om drygt 22 miljoner kronor fullt garanterad

Styrelsen i Interfox Resources AB (publ) (”Interfox Resources” eller ”Bolaget”) fattade den 30 januari beslut om att genomföra en nyemission om 22.089.402 kronor med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare (”Företrädesemissionen”).

Företrädesemissionen är nu 100% säkerställd genom garantier.

Memorandum (innehållande fullständiga villkor, inklusive uppgifter om garantikonsortiet), teaser och anmälningssedel kommer att offentliggöras på bolagets hemsida (www.interfoxresources.se) senast i samband med att teckningstiden i den planerade företrädesemissionen inleds.

Företrädesemissionen förutsätter godkännande av extra bolagsstämma den 16 februari 2017.

Denna information är sådan information som Interfox Resources AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 februari 2017.