Kommentar till Aktietorgets pressmeddelande

Aktietorget publicerade på morgonen idag ett pressmeddelande angående handelsstopp av IFOX samt deras uppfattning om grunderna för det.

Bolagets uppfattning är att nämnda pressmeddelande innehåller ett stort antal felaktigheter och osanningar samt referenser till tidigare publicerad information och information Aktietorget de facto erhållit. Bolaget kommer att bemöta detta i en mer detaljerad kommentar.

Bolaget kan bara beklaga att Aktietorget använder sig av samma metoder som tidigare med kommunikation genom pressmeddelanden och drastiska åtgärder som skadar aktieägarna, trots att Bolaget tydligt visat sin inställning att ha en öppen och konstruktiv dialog för att avhjälpa eventuella oklarheter. Bolaget har under slutet av förra veckan vid två tillfällen sökt Aktietorget för att diskutera svaren på de frågor de nämnde i pressmeddelandet, utan respons.

Mot bakgrund av ovan anser Bolaget att handelsstoppet är ogrundat och Bolaget kommer att verka för att handelsstoppet lyfts snarast.

Thomas Häggkvist, ansvarig för ekonomisk rapportering samt investerarrelationer.

Email: thomas@interfox.com samt tel 070-552 26 22